לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' איים בפרישה מהממשלה במידה והסיוע ההומניטרי לעזה ימשך, כתבנו תמיר מורג מדווח כי גורם מדיני אמר הבוקר (רביעי) שלא התקבלה שום החלטה על הכנסת סיוע הומניטרי לעזה.
לדברי הגורם: "הדרג המדיני הנחה את מערכת הביטחון וצה״ל לשלול מהחמאס את השליטה בסיוע ההומניטרי בכל מצב שעשוי להתפתח", וזאת בעקבות הביקורת ששר האוצר הטיח ברמטכ"ל אייל זמיר, במהלך הדיון בקבינט שהתקיים הבוקר, כי אם הוא אינו מוכן ליישם את החלטת הדרג המדיני ולאפשר לחיילי צה"ל לחלק את הסיוע ההומניטרי בעזה – עליו לפרוש.

סמוטריץ' הבהיר כי עיקר ביקורתו מופנית כלפי ראש הממשלה: "הבעיה היא לא הרמטכ"ל – אלא זה שלא אוכף את המדיניות על צה"ל", ואז איים לפרוש מהממשלה אם לא תיושם גישתו בעזה: "הכנסת סיוע לחמאס היא צעד שלא אהיה שותף לו. המשך דשדוש צבאי והכנסת סיוע הומניטרי לחמאס כשחטופינו שם – לא אופציה".
