ברקע האכיפה נגד החזקת לא-חוקית של בעלי חיים: עיריית הרצליה מסרה כי הבוקר (רביעי) ניצפה על ידי תושבים באיזור הרצליה פיתוח קוף קטן. פקחי המחלקה הווטרינרית העירונית, יחד עם פקחי רשות הטבע והגנים, נמצאים כעת בשטח בניסיון לאתרו.
העירייה הפיצה הודעה לתושבי השכונה המבקשת שבמידה וראו את הקוף – יש לדווח מיידית למוקד העירייה בטלפון 106. ד"ר יוסי מורדוך, הווטרינר העירוני של הרצליה, הדגיש כי "הקוף אינו מסוכן אך חשוב שלא להתקרב אליו ולא לנסות לגעת בו או להאכיל אותו".

תופעה אכזרית: בעלי החיים שנתפסו בפזורה הבדואית במצב קשה
הקוף ככל הניראה מסוג סוואנה גנון ירוק. בימים אלו נערכים חיפושים ואכיפה אחר החזקה בלתי חוקית של בעלי חיים מסוגים מסוימים, כגון קופים וגורי אריות, אשר חלקם עברו התעללות קשה ועולה השאלה כמה עוד מקרים כאלו יתגלו.
כזכור, בחודש מרץ נתפסו בפזורה הבדואית שני גורי אריות ושלושה קופים מסוג גנון ירוק, והם הועברו להמשך טיפול ובדיקה. אורי לניאל, מנהל תחום חיות בר בשבייה ברשות הטבע והגנים, שביצע את העברת גורי האריות הדגיש את חשיבות הפעילות: "מדובר על תופעה מאוד אכזרית, של סחר לא חוקי בבעלי חיים, תופעה שגוררת אליה ארגוני פשיעה וכסף שחור".
