ענקית הרכב החשמלי טסלה פרסמה הלילה (שלישי) את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2025 והמשקיעים קיבלו הפתעה לא נעימה. החברה דיווחה על ירידה חדה של 71% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כשהרווח המתואם למניה הסתכם ב-27 סנט בלבד – רחוק משמעותית מהתחזיות שעמדו על 41 סנט.
גם בשורת ההכנסות נרשמה החמצה ברורה. טסלה דיווחה על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר – ירידה של 9% לעומת השנה שעברה, ופחות משמעותית מהתחזיות שעמדו על 21.3 מיליארד דולר.

לפי מכתב ששלחה החברה למשקיעים, הירידה החדה בהכנסות מיוחסת למספר גורמים: ירידה במסירות רכבים במיוחד דגמי Model Y שעברו עדכון טכנולוגי ושחיקה במחירי הרכב הממוצעים בשל מבצעים והנחות משמעותיות. בנוסף, ציינה טסלה כי "סנטימנט ציבורי שלילי סביב החברה ומנהליה" פוגע בביקושים, רמז עבה לכך שהביקורת הציבורית על אילון מאסק, ובפרט עמדותיו הפוליטיות, מתחילה לגבות מחיר כלכלי.

למרות הנתונים המאכזבים שהגיעו לאחר מכן, מניית טסלה עלתה ביותר מ-4% במהלך יום המסחר, ואף טיפסה ביותר מ-1% במסחר המאוחר – לפי הדיווחים, ייתכן שבזכות ציפיות למשוב חיובי בשיחת האנליסטים הצפויה.
