accessibility-icon
share-icon
צפו בכתבה המלאה | צילום: חדשות 14

גן עדן נטוש: מדוע תושבי מטולה לא חזרו הביתה?

אדיר לחקים

אדיר לחקים

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

6

0

like

0

dislike

למעלה משנה וחצי חלפה מאז פרוץ המלחמה בצפון, אך במושבה מטולה ניכרים היטב סימני ההרס והעזיבה • על פי נתוני מועצת מטולה, מתוך כ-450 משפחות שחיו במושבה ערב המלחמה, חזרו עד כה רק כ-80 משפחות • התשתיות ההרוסות והבתים שנפגעו קשות מקשים על התושבים לראות אופק לחזרה


למעלה משנה וחצי חלפה מאז פרוץ המלחמה בצפון, אך במושבה מטולה ניכרים היטב סימני ההרס והעזיבה. על אף שעברו כמעט חודשיים מאז החלטת הממשלה וצה"ל להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם, בפועל, המציאות רחוקה מכך. במטולה, התושבים עדיין נעדרים, והמאבק על החזרה נמשך.

על פי נתוני מועצת מטולה, מתוך כ-450 משפחות שחיו במושבה ערב המלחמה, חזרו עד כה רק כ-80 משפחות – פחות מ-18%. מדובר בנתון שמעיד יותר מכל על הקושי האמיתי לשוב לשגרה.

maximize-image
כפרים בלבנון הרוסים מול מטולה | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

ראש המועצה, דוד אזולאי, פועל באופן נחרץ לדחות את החזרת התושבים, מתוך דאגה לשלומם ולתנאים הקשים בשטח. לבקשתו, אלוף (מיל’) גיורא איילנד – לשעבר ראש המועצה לביטחון לאומי וראש אגף המבצעים בצה”ל – הגיש לאחרונה עתירה לבג”ץ, בדרישה להאריך את פינוי התושבים לפחות עד הקיץ הקרוב.

התשתיות ההרוסות, הבתים שנפגעו קשות, והתחושה הכללית של נטישה – כל אלו מקשים על התושבים לראות אופק לחזרה בטוחה. יחד עם זאת, ישנם גם קולות הקוראים לשוב ולשקם את היישוב כבר עתה, ולחדש את החיים בו.

התושבים מקווים שהשיקום יגיע במהרה – ויחד איתו, תחזור גם מטולה להיות המקום השקט והיפה שהיה לפני שהמלחמה פרצה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News