נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב היום (שלישי) ברשת החברתית שבבעלותו, Truth Social, כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מגוון נושאים, בהם סוגיית המכסים ואיראן. לדבריו, "השיחה הייתה חיובית מאוד – ואנחנו רואים עין בעין את אותם הדברים".
ראש הממשלה הגיב לדברי הנשיא האמריקני בחשבון ה־X שלו, וכתב: "תודה רבה, הנשיא טראמפ" – בצירוף דגלי ישראל וארצות הברית.
Thank you, President Trump!
🇮🇱🇺🇸 https://t.co/A1UClnY9DU— Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו (@netanyahu) April 22, 2025
כתבינו המדיני תמיר מורג הסביר מוקדם יותר היום מהי הסיבה מאחורי הבהילות לפגישה בין השניים: "לא נושא המכסים, אלא הרצון של הנשיא האמריקני לעדכן את ראש הממשלה במגעים, בשיחות הישירות שאמורות להתחיל מול האיראנים בעומאן כבר ביום שבת הקרוב".


לא בשביל המכסים: הסיבה האמיתית שנתניהו טס בבהילות אל טראמפ
לדבריו, "באיראן טוענים שלא מדובר בשיחות ישירות, אבל עד כמה שאנחנו שומעים, סטיב וויטקוף, היה הנציג האמריקני בשיחות האלה, ועבאס ארקצ'י, שר החוץ האיראני, יייצג את האיראנים, כאשר ראש הממשלה נתניהו הציג אמש את הקווים האדומים של ישראל".

מ"השטן הגדול" לשותף אסטרטגי: כך איראן משנה את יחסה לארה"ב
בתוך כך, כלי התקשורת באיראן, שבעבר הסתייגו משיחות עם ארצות הברית, משדרים כעת תמיכה מובהקת במהלך. התנגדות – כבר אינה מתקבלת: שני עיתונאים נעצרו לאחר שהעבירו ביקורת על היחסים המפתיעים.
