accessibility-icon
share-icon
צילום: מתוך חדשות 14

צפו: צוללן שהותקף ע"י כריש באולגה משחזר את רגעי האימה

דביר כהן

דביר כהן

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

10

5

like

77

dislike

הצוללן אלמוג עטר סיפר על חוויה אישית שלו כשנתקל בכרישה לפני כשלושה חודשים באותו איזור בו קרתה התקרית אתמול • "כרישים זה כמו כלבים", הסביר, "אין להם ידיים, הם מנסים להגיע דרך האף ולהרגיש ויכול להיווצר בלבול"


הצוללן אלמוג עטר סיפר היום (שלישי) על חוויה אישית שלו כשנתקל בכרישה לפני כשלושה חודשים באותו איזור בו הותקף צוללן אחר אתמול: "הלכתי לדוג רחוק מאזור הארובות, כשתפסתי את הדג הגיעה אליי הכרישה בזמן ששחיתי בחזרה לקיאק, לשים את הדג בקיאק, הריחה את ריח הדם, בהתחלה הייתה סקרנית והיא פשוט ניסתה להגיע לדג".

"אני צולל 10 שנים ולא נתקלתי בכריש עד לרגע הזה", שיתף עטר, "בהתחלה אני
מאוד מאוד התלהבתי ושמחתי על המפגש. כאשר היא התקרבה יותר ויותר וזה נהיה קצת יותר אגרסיבי הבנתי שצריך לסיים את הסיטואציה הזאת כמה שיותר מהר". לדברי הצוללן, הכרישים מהזן המגיע לחופי ארצנו לא מסוכנים: "הם לא מחפשים לתקוף בני אדם, הם מגיעים למזרח התיכון גם בגלל הטמפרטורה וגם בגלל שנעים להם פה ויש להם פה דגים".

"אנחנו לא באמת מעניינים אותם", הסביר עטר, "כרישים זה כמו כלבים, אין להם ידיים, הם מנסים להגיע דרך האף ולהרגיש ויכול להיווצר בלבול". הצוללן הוסיף שבכל שנה מגיעים כרישים לאיזור חדרה, "השנה זה קצת יותר קיצוני ויותר מוגזם מבדרך כלל, כנראה בגלל הפרשי הטמפרטורות והדגים שנסחפו והגיעו לחוף, כנראה בגלל השפך של נחל אלכסנדר".

הבלאגן התחיל, לדברי עטר, ברגע שאנשים התקרבו לכרישים והתחילו להאכיל אותם: "חשוב לזכור שזו חיה פרהיסטורית, זה לא ארנבים וצריך לכבד את
החיה הזאת, לא להאכיל אותם. אפשר ללכת, לשחות לידם אבל בטח ובטח שלא להאכיל אותם או לגעת בהם או למשוך להם בזנבות כמו שראינו סרטונים של אנשים שעושים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News