לקראת ערב יום השואה שיציין 80 שנה לכניעת גרמניה הנאצית, הליגה נגד השמצה בארה"ב פרסמה היום (שלישי) נתונים מדאיגים על עלייה חדה בתקריות אנטישמיות בשנת 2024. זו השנה הרביעית ברציפות שבה נשבר שיא של תקריות אנטישמיות בארצות הברית.
על פי הדוח, מספר התקריות זינק לשיא של כל הזמנים מאז שהליגה החלה לתעד את הנתונים בשנת 1979. העלייה הורגשה במיוחד לאחר מתקפת הטרור של ה- 7 באוקטובר, עם זינוק של 84% בתקריות בקמפוסים ועלייה של 21% בתקיפות פיזיות. לראשונה, רוב התקריות כ-58% כוללות רכיבים הקשורים לישראל או לציונות.

במהלך 2024 נרשמו 9,354 תקריות אנטישמיות ברחבי ארה"ב, שכללו תקיפות פיזיות, ונדליזם והטרדות. מדובר בעלייה של 5% לעומת 2023, ועלייה דרמטית של 344% בשנים האחרונות ושל 893% בעשור האחרון.
196 תקיפות פיזיות תועדו במהלך השנה כשהייתה עלייה של 21% לעומת השנה שקדמה לה. מדובר במקרים שבהם יהודים, או מי שזוהו כיהודים, הותקפו פיזית בליווי מניע אנטישמי ברור. יהודים אורתודוקסים היו היעד ב-30% מהמקרים. בסך הכול נפגעו לפחות 250 בני אדם, אך למרבה המזל אף אחד מהאירועים לא הסתיים במוות.

2,606 תקריות סווגו כוונדליזם כשהייתה עלייה של 20% לעומת השנה שעברה. ברוב המקרים מדובר בנזק לרכוש עם רקע אנטישמי מובהק. צלבי קרס הופיעו בכ-37% מהאירועים.
6,552 תקריות סווגו כהטרדות במקרים של יהודים, או כאלה שזוהו כיהודים, הוטרדו מילולית באמצעות קללות, סטריאוטיפים ודימויים אנטישמיים. בין היתר תועדו 647 איומים בהנחת מטעני חבלה. רבות מהקריאות שנשמעו במהלך הפגנות אנטי-ישראליות נכללות גם הן בקטגוריה זו.

העלייה החדה ביותר נרשמה בקמפוסים של מוסדות אקדמיים, שם דווחו 1,694 תקריות כשהייתה עלייה של 84% לעומת השנה הקודמת. מדובר ב-18% מכלל התקריות, והנתון הגבוה ביותר שנרשם בדוחות הליגה מאז ומעולם.
