accessibility-icon
share-icon
ד"ר יגאל וולודרסקי, אביה של ריטה הי"ד: "ראש השב"כ הוא סכנה לדמוקרטיה" | מתוך "ישראל הבוקר"

"הוא סכנה לדמוקרטיה": האב השכול מגיב לתצהיר שהגיש רונן בר

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

כד ניסן ה'תשפה (22.04.25)

15

7

like

1

dislike

ד"ר יגאל וולודרסקי, אביה של ריטה הי"ד שנרצחה בפסטיבל הנובה, התייחס בריאיון ב"ישראל הבוקר" לתצהיר שהגיש ראש השב"כ • האב השכול אמר כי התצהיר מהווה "עלבון אישי למשפחות השכולות", התנהלותו של בר מהווה "סכנה לדמוקרטיה" והעובדה שמגינים עליו מפני העמדה לדין: "מנמיכה את ערך החיים של הילדים שלנו"


דוקטור יגאל וולודרסקי, אביה של ריטה הי"ד שנרצחה בפסטיבל נובה ב-7 באוקטובר, התייחס הבוקר (שלישי) בתוכנית "ישראל הבוקר" לתצהיר שהגיש רונן בר לבג"ץ שחלקו נגע לאירועי ערב השבעה באוקטובר ותקף בחריפות את ראש השב"כ. וולודרסקי טען כי התצהיר "מעליב" ומהווה "עלבון אישי למשפחות השכולות".

וולודרסקי טען כי בר קיבל את "כל ההתראות האפשריות" לפינוי המסיבה בנובה והיישובים, אך בחר לשלוח "צוות שלא מספיק בשביל להציל אנשים" ולא נקט בצעדים לפינוי אזרחים או להעברת מידע לצבא, מה שהוביל למותם של חיילים ואזרחים. "למה הוא לא עצר את המסיבה הרבה קודם? למה לא שחררת את הילדים הביתה?" שאל בכאב.

maximize-image
"אם יש לך התראה כזאת רצינית שיש פלישה, אתה לא יכול להרים טלפון ישיר לראש הממשלה?", ראש השב"כ רונן בר | צילום: פלאש 90

הוא גם תהה מדוע בר לא עדכן את ראש הממשלה ישירות: "אם יש לך התראה כזאת רצינית שיש פלישה, אתה לא יכול להרים טלפון ישיר לראש הממשלה?". לדבריו, העדכון למזכיר ראש הממשלה בשעה מאוחרת, כפי שבר טוען, לא היה מספיק: "את ראש הממשלה העירו אחרי שש וחצי, כשכבר היה מאוחר לפנות".

וולודרסקי סיפר על בתו ריטה, בת 21, שנרצחה לצד בן זוגה סיימון ויגדר גאוס, שניהם חיילים משוחררים שתכננו עתיד משותף: "הם היו צעירים מלאי חיים… זוג שבשמיים היה חיבור ביניהם". לדבריו, הוא ואחרים האמינו כי עוטף עזה הוא "המקום הכי מאובטח במדינת ישראל".

וולודרסקי הודיע כי מחר (רביעי) יפתחו כ-200 משפחות שכולות בשביתת רעב עד שראש הממשלה יפעיל סמכותו לפטר את בר, שלטענתו ממשיך לכהן בניגוד לחוק משנת 2002. "הוא דבוק לכיסא, זה מסכן את כולנו", אמר ודרש ועדת חקירה ציבורית, לא ממלכתית, שתחקור את האמת, שכן מעורבות בג"ץ או ועדה ממלכתית אינה מתאימה: "רונן בר מנסה להיאחז בכל אמצעי אפשרי שלא להפיל אותו, כולל בג"ץ".

"מדובר על איש שילדינו נרצחו וזה עלבון והשפלה למשפחות השכולות שהאיש הזה עדיין לא נענש ויש אנשים בארץ שמנסים להגן עליו ולהפוך אותו למוקד של הגנה על הדמוקרטיה – ההיפך, זו סכנה לדמוקרטיה", והוסיף כי התמיכה הציבורית בבר פגעה בו עמוקות: "מבחינת התחושה האישית שלי, זה כמו אם יקומו אנשים ויגידו לי, שהרצח שחמאס ביצע היה מוצדק וחמאס הם לוחמי חירות… מבחינתי העובדה שמגינים על בר מפני העמדה לדין גורמת להנמכת ערך החיים של הילדים שלנו".

הריאיון המלא עם ד"ר יגאל וולודרסקי בראשות הכתבה

עקבו אחרינו גם ב-Google News