מפקד הגיס הצפוני לשעבר, האלוף במיל' גרשון הכהן, התייחס היום (שלישי) בריאיון לתוכנית "ישראל הבוקר" לחזית הצפונית ולמימוש פירוזה של דרום לבנון מארגון הטרור חיזבאללה, ולמלחמה ברצועת עזה מול חמאס: "ההתארגנות של חמאס חייבת טיפול".
גרשון הכהן טען כי כוחותינו מתישים את ארגון הטרור חמאס ויוצרים בידור ברצועת עזה, עם אחיזה מרחבית של כ-30% עד 40%, הכוללת שליטה בצירים מרכזיים כמו ציר מורג: "אלה מהלכים שגם נותנים אחיזה ביטחונית להגנה טובה יותר על היישובים סביב העוטף, וגם יביאו מקפצה להמשך".

בהתייחסותו לחזית הצפונית אמר כי "פיקוד הצפון הצליח לשכלל צייד מאוד מדויק של פעילי חיזבאללה שחודרים למרחב שאמור להיות מפורז. מאז הפסקת אש הוא הצליח לסכל כ-200 פעילי שטח בדרג ביניים שבאים לשטח. צה"ל פועל בשיטתיות עם מודיעין מדויק ותקיפות אוויריות שמסכלות את זה."
