accessibility-icon
share-icon
תקיפה בתימן, ארכיון | קרדיט: רשתות ערביות

שלב אחר שלב: כך נראתה התקיפה הקטלנית נגד החות'ים בסוף השבוע

אחיקם הימלפרב

אחיקם הימלפרב

כג ניסן ה'תשפה (21.04.25)

7

20

like

0

dislike

ארצות הברית תקפה בעוצמה את נמל ראס עיסא בתימן ופגעה בתשתיות נפט חיוניות של החות'ים • ארגון הטרור ניצב גם מול איומים פנימיים מצד מתנגדיו הסונים, אך בכל זאת ממשיך לשרוד ולהפגין את כוחו


כל מה שניתן לראות מנמל ראס עיסא שבתימן זה פחם והריסות, כי בלילה שבין חמישי לשישי, ארצות הברית תקפה שם בעוצמה רבה. המבצע בנמל כלל ארבע עשרה תקיפות, במהלכן נהרגו קרוב לארבעים איש מארגון הטרור החות'י ויותר ממאה נפצעו.

נמל ראס עיסא לא הותקף סתם. בנמל היו מתקנים לאחזקת נפט, שכמה מתוכם ישראל השמידה בשנה החולפת. אחרי סוף השבוע, לא נותר אפילו מתקן אחד כזה. פחות נפט, משמע פחות דלק וחשמל. אמריקה נחושה להחליש את כלכלת החות'ים.

maximize-image
images-count1+
תקיפה אמריקנית בתימן | צילום: רשתות ערביות

מאז התקיפה בסוף השבוע, המטוסים האמריקאים ממשיכים להכות. בחודידה, היו תקיפות בשדה התעופה, במפקדת חיל הים של החות'ים, ובנמל שגם ישראל תקפה בשנה שעברה.

אמריקאים אינם הצרה היחידה של החות'ים, שיש להם המון יריבים מבית. החות'ים השיעים שולטים באחד מאזורי השליטה בתימן, היריבים הסונים שלהם שולטים בשאר המדינה. היריבים של החות'ים אינם מאוחדים, והם מתחלקים למיליציות ששולטות באזורים שונים.

maximize-image
images-count1+
תקיפה בצנעא בירת תימן | צילום: רשתות ערביות

בשבוע שעבר דווח על תקיפה אפשרית של מיליציות מתוך תימן נגדם. חלק מהמיליציות האלה מאד רציניות בכוונתן והן ביכולתן. השבוע נערך תרגיל צבאי מרשים של המיליציה של טארק סאלח עפאש, מתנגד מובהק של החות'ים שמאותת להם.

למרות כל האיומים, החות'ים עדיין שורדים. ביום שישי האחרון, בבוקר שאחרי התקיפה בנמל ראס עיסא, ארגנו החות'ים בצנעא את אחת ההפגנות המפורסמות שלהם. החות'ים נמצאים בין הפטיש לסדן. אמריקה רוצה להסיר את האיום החות'י שרובץ על ים סוף, ובתוך תימן העימות בין השיעים לסונים מחמיר את מצבו של ארגון הטרור.

עקבו אחרינו גם ב-Google News