צה"ל ממשיך לכתוש בעזה. כחודש מתחילת מבצע "עוז וחרב", כוחותינו עדיין מרחיבים את ציר מורג שמפריד בין רפיח לחאן יונס, ומכתרים באופן מלא את העיר הדרומית ברצועה. הבוקר (שני) כתבנו עתי שלו קיבל הצצה לפעילות של צה"ל במרחב, ונסע במשך מספר דקות על ציר מורג, דרך נוחה יחסית לרכבי שטח: "הרחבת הציר מאפשרת לשמור על בטיחות הכוחות" אמר כתבנו.
מהציר ודרומה, נלחמת חטיבת גולני בחטיבת רפיח ותוקפת ללא הפסקה עם סיוע מאסיבי מהאוויר. לאחר הביקור הקצר בציר מורג, כתבנו נסע דרומה לציר פילדלפי, ציר סלול שההרס מצידו העזתי ניכר. לדבריו, "רפיח מפורקת. שנה וחצי של מלחמה כמעט והחריבו את העיר כליל. מה שעוד נשאר, צה"ל פועל להשמיד כעת".

המשימה העיקרית ברורה כאן לכולם. להפעיל לחץ כבד על חמאס כדי שישחרר את החטופים. הלוחמים בשטח כמעט לא נתקלים באויב, וכשזה כבר קורה, ידם תמיד על העליונה. כתבנו הגיע לשכונת שאבורה, שכשמה כן היא – שבורה לחלוטין. "גם כאן", סיפר כתבנו, "אפשר לראות את הניצול הציני של חמאס, כשהוא משתמש בבתי ספר כמפקדות טרור".
גם בלחימה ברפיח משתתפים לוחמים במילואים. למרות הימים הרבים ששירתו, נראה שהמוטיבציה עדיין גבוהה, כשבצה"ל מתכוננים למתקפה הגדולה שתשמיד באופן סופי את חמאס. עד אז, כוחותינו פועלים ללא הרף ללחוץ על חמאס ולהחזיר את החטופים, ובינתיּים, מוחקים את מה שנקרא בעבר רצועת עזה.
