אחרי שחמאס דחה כל אפשרות לעסקה, בישראל נערכים בכמה אפשרויות לחזרה ללחימה עצימה ברצועה. מבחינת המצב ברצועה, צה"ל שולט כרגע בכל אזור החיץ, 70% מציר נצרים, ציר מורג כבר סלול כולו, ציר פלדלפי עדיין בשליטה של צה"ל ובעצם רפיח מכותרת. בצפון הרצועה כרבע מיליון עזתים, ממשיכים לברוח למרכז, ולהפגין נגד חמאס.
גורם מדיני אמר לנו הערב: "בימים הקרובים חמאס ירגיש היטב את הלחץ הצבאי, אל תתנו לשקט היחסי להטעות אתכם אנחנו בדרך להכריע את ארגון הטרור".

אז בואו נבדוק מהן האפשרויות להכרעת הארגון: אחרי עצירת הסיוע ההומניטרי, החשמל למתקני ההתפלה וסלילת ציר מורג, צה"ל אומר לדרג המדיני "אנחנו מוכנים לפקודה". ראשית נראה גיוס מילואים, בסדר הכוח כרגע לא ניתן לחזור לתמרון עצים.
אפשרות ראשונה – חיל האוויר ירד במכת אש עצימה על שורה של מטרות. אפשרות שנייה – צה"ל מגייס מספר נוסף של אוגדות ומתחיל תמרון בכמה אזורים במקביל. אפשרות שלישית – חיל האוויר והיחידות המתמרנות כבר הוכיחו בעבר שהם יודעים להילחם יחד והתמרון יחל בדיוק כך, עוצמת אש לצד תמרון אגרסיבי.

אחרי שנה ושבעה חודשים, כשיש לצה"ל חימושים ללא הגבלה ולגיטימציה מארצות הברית, נשאר רק לקבל החלטה: "אם חמאס לא יתקפל בימים הקרובים", אומר לנו הגורם המדיני, "שערי הגיהנום באמת יפתחו על עזה".
