דובר צה"ל תת-אלוף אפי דפרין הבהיר היום (שני) בביקור בציר מורג כי תכלית מבצע "עוז וחרב" היא להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס "כדי להביא חטופים הביתה ולמוטט את שלטון חמאס, את הזרוע הצבאית של חמאס, הצבאית והשלטונית".
דפרין התייחס לחיסולו השבוע של מפקד גדוד סג'עייה בחמאס: "סיכלנו אותו, אני לא רואה מתמודדים בתור להחליף אותו בימים האחרונים ואנחנו נמשיך לסכל גם בהמשך ככה". עוד הוסיף דובר צה"ל כי "מתחילת המבצע שמרנו על עמימות, זו לא סיסמה, העמימות היא חלק מהשיטה, היא חלק מהרעיון המבצעי, אנחנו לא רוצים לשתף את חמאס במה שאנחנו עושים".

"החטופים הם לנגד עינינו כל הזמן, זה יעד עליון עבורנו, כל חייל פה, מאלוף הפיקוד, דרך מפקדי האוגדות ועד לאחרון החיילים מבין את היעד הזה", הצהיר דפרין וסיכם: "חמאס בלחץ, אנחנו נרדוף את חמאס בכל מקום שהוא נמצא בו גם בצפון הרצועה, גם בדרום הרצועה וגם מחוץ לרצועת עזה, בכל מקום. לא נשקוט עד שנביא את חטופינו הביתה עד האחרון שבהם, חיים וחללים כאחד".
