המסחר בוול סטריט נפתח היום (שני) בירידות, כאשר מדדי המניות והדולר האמריקאי צנחו בעקבות חששות גוברים ממלחמת הסחר של הנשיא דונלד טראמפ והמתח מול הפדרל ריזרב. מדד S&P 500 ירד ב-2.1% ומדד דאו ג'ונס איבד 726 נקודות (1.9%). מדד נאסד"ק ירד ב-2.6% על רקע ירידות בטסלה ובמניות טכנולוגיה מובילות נוספות.

הירידות מגיעות ברקע עימות הסחר המחריף עם סין, שאיימה לנקוט צעדי תגמול נגד מדינות שיחתמו על הסכמים עם ארה"ב על חשבון האינטרסים שלה. טראמפ מצדו הדגיש: "מי שיש לו את הזהב – קובע את הכללים".
בנוסף, טראמפ תקף שוב את יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, על כך שלא הוריד את הריבית מוקדם יותר. לטענתו, אם הפד לא יתערב בקרוב, עלולה להתרחש האטה בכלכלה. החשש מהתערבות פוליטית בעצמאות הבנק המרכזי מדאיג את השווקים, שכן הוא עלול לפגוע באמינות הכלכלית של ארה"ב.

בזירת המניות, טסלה צנחה ב-6.7%, בעוד Discover Financial ו-Capital One עלו לאחר אישור מיזוג ביניהן. גם בשוק האג"ח נרשמה תנודתיות, עם ירידה בתשואות לטווח קצר ועלייה רגעית באג"ח ל-10 שנים.
בשוק המט"ח נרשם לחץ נוסף על הדולר, שירד מול האירו, הין היפני והפרנק השוויצרי. גם בבורסות אסיה הורגשו תנודות: בטוקיו ירד מדד הניקיי ב-1.3%, בעוד שבשנגחאי וסיאול נרשמו עליות קלות.
