לאחר שבשבת התקיים סבב המגעים השני בין טהראן לוושינגטון, אשר הוגדר על ידי שר החוץ האיראני כ"מועילות", המטבע האיראני ממשיך להתחזק כאשר היום (שני) שער הדולר בשוק החופשי במדינה עמד על 832,500 ריאל – התחזקות של 7% אחוזים בתוך שבוע.
בתוך כך, התחזקות נרשמה גם בבורסה האיראני אשר הגיבה באופן חיובי למגעים כאשר ביום ראשון שלאחר השיחות נרשמה עלייה של 2.16% – העלייה היומית הגדולה ביותר מזה חודשים.

היומון הכלכלי האיראני הבולט "דוניא אקתסאד", התייחס לעלייה במדדים וציין: "אפילו בהיעדר הסכם, הפחתת המתיחות הגיאופוליטית יכולה לתרום לאווירה החיובית בשוק".
בשל תלותה בהכנסות מייצוא נפט וחולשת המטבע המקומי שלה, הכלכלה האיראנית נתפסת כרגישה מאוד לזעזועים חיצוניים, כאשר פרשנים מקומיים הדגישו לא פעם בעבר את יכולתו של הנשיא טראמפ לפגוע בה באמצעות יצירת אווירת חוסר וודאות.

מאז נכנס הנשיא טראמפ בשנית לבית הלבן ועד לחודש האחרון, שער המטבע האיראני צנח בכ-25%, בפרט לאור התחייבותו של טראמפ לחדש את קמפיין "הלחץ המקסימלי". על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי, הממשל הטיל מאז ינואר שישה סבבים של סנקציות אשר כוונו בעיקר כנגד ייצוא הנפט האיראני ובמרכזם מכליות "צי הצללים" המשמשות להברחתו.
