accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המשטר מרוויח: שיחות הגרעין משרות אופטימיות בשוק האיראני

רון דויטש

רון דויטש

כג ניסן ה'תשפה (21.04.25)

6

0

like

0

dislike

שיחות הגרעין הנמשכות בין טהראן לוושינגטון משרות אופטימיות בשוק האיראני כאשר נרשמה התחזקות במטבע המקומי ובבורסה • יומון כלכלי איראני בולט: "אפילו בהיעדר הסכם, הפחתת המתיחות תורמת לאווירה החיובית בשוק"


לאחר שבשבת התקיים סבב המגעים השני בין טהראן לוושינגטון, אשר הוגדר על ידי שר החוץ האיראני כ"מועילות", המטבע האיראני ממשיך להתחזק כאשר היום (שני) שער הדולר בשוק החופשי במדינה עמד על 832,500 ריאל – התחזקות של 7% אחוזים בתוך שבוע.

בתוך כך, התחזקות נרשמה גם בבורסה האיראני אשר הגיבה באופן חיובי למגעים כאשר ביום ראשון שלאחר השיחות נרשמה עלייה של 2.16% – העלייה היומית הגדולה ביותר מזה חודשים.

maximize-image
images-count1+
נפט איראני, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

היומון הכלכלי האיראני הבולט "דוניא אקתסאד", התייחס לעלייה במדדים וציין: "אפילו בהיעדר הסכם, הפחתת המתיחות הגיאופוליטית יכולה לתרום לאווירה החיובית בשוק".

בשל תלותה בהכנסות מייצוא נפט וחולשת המטבע המקומי שלה, הכלכלה האיראנית נתפסת כרגישה מאוד לזעזועים חיצוניים, כאשר פרשנים מקומיים הדגישו לא פעם בעבר את יכולתו של הנשיא טראמפ לפגוע בה באמצעות יצירת אווירת חוסר וודאות.

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק

מאז נכנס הנשיא טראמפ בשנית לבית הלבן ועד לחודש האחרון, שער המטבע האיראני צנח בכ-25%, בפרט לאור התחייבותו של טראמפ לחדש את קמפיין "הלחץ המקסימלי". על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי, הממשל הטיל מאז ינואר שישה סבבים של סנקציות אשר כוונו בעיקר כנגד ייצוא הנפט האיראני ובמרכזם מכליות "צי הצללים" המשמשות להברחתו.

 

עקבו אחרינו גם ב-Google News