מקור ישראלי הביע היום (שני) ביקורת מרומזת על ממשל טראמפ, כאשר אמר לעיתון הג'ואיש אינסיידר כי בישראל לא שמחים על הכיוון של שיחות הגרעין המתקיימות בימים אלו בין וושינגטון וטהראן – שמזכיר את הסכם ה-JCPOA שנחתם בין איראן והמעצמות בתקפות ממשל אובמה. יחד עם זאת, המקור ציין כי ישראל מעורבת כעת יותר בתהליך לעומת ההסכם הקודם.
"זה בטוח נראה כמו הסכם ה-JCPOA", אמר המקור והוסיף: "האם אנחנו שמחים על כך? אני לא חושב שאפשר לקבל את הרושם הזה מדברים כלשהם שאמר ראש הממשלה".

יחד עם זאת, המקור ציין כי "לפחות יש תחושה שאנחנו הרבה יותר מעורבים בתהליך בהתחשב בכך שאנחנו בקשר רציף עם ארה"ב". זאת, בניגוד לעומת תקופת אובמה בה השיחות נעשו מאחורי גבה של ישראל, שלמדה עליהן באמצעות המוסד ולא ישירות מוושינגטון.
מהשיחות עם האמריקאים, אותם הגדיר המקור כ"אינטנסיביות", התקיימו עם הקולות המגוונים בממשל האמריקאי, ובכלל זה גם הגורמים הבדלניים הנתפסים כניציים פחות כלפי טהראן, "במטרה להבטיח שהאינטרסים הישראלים נשמרים".

כזכור, בשבת האחרונה נערך בעיר רומא ובתיווך עומאני סבב השיחות השני בין איראן וארה"ב. לאחר השיחות, משרד החוץ העומאני פרסם הודעה בה נכתב שהצדדים הסכימו להיכנס לשלב הבא של השיחות, במטרה להגיע להסכם שיוודא כי איראן "נקייה לחלוטין מנשק גרעיני ומסנקציות", אולם כאשר יותר למשטר האסלאמי לפתח אנרגיה גרעינית "לצרכים אזרחיים".
