רועי דרוקר, רכז יושב-ראש בתנועת רגבים שוחח היום (שני) עם עודד מנשה, וסיפר לו על הבניה הפלשתינית הבלתי חוקית סמוך לגוש דן: "מה שהרשות הפלשתינית עושה בקצב מסחרי, זה בונה המון המון תשתיות, פורצת דרכים במהירות מטורפת".
דרוקר סיפר כי "למעשה רשות פלשתינית מקימה מדינת ביהודה ושומרון, ואני רוצה רגע שתחשוב על מדינת ישראל, וכולנו מבינים שמדינת ישראל לא הוקמה ב-48. ב-48 הוכרזה עצמאות. ובשביל להקים מדינה צריך תשתיות, צריך דרכים, צריך בתי ספר, אוניברסיטאות, חשמל.

"מה שהרשות הפלשתינית עושה בקצב מסחרי, זה בונה המון המון תשתיות, פורצת דרכים במהירות מטורפת. אני מסתובב בשטח, ואתה מגיע למצב שאתה נמצא באיזושהי נקודה, ובוקר לאחר מכן כבר יש ציר של קילומטר של כביש עפר, וכאן יום אחר כך זה כביש סלול".
דרוקר סיפר על המאבק שלו בנושא: "אנחנו למעשה עתרנו לבית משפט, לבג״ץ, על איזשהו ציר חדש שנפרץ בדרום הר חברון, באזור פני חבר, במטרה קודם כל לשנות את סדרי העדיפויות". לדבריו, המנהל האזרחי לא מתעדף אכיפת תשתיות ופריצת דרכים.

אז אנחנו באים ודורשים, חייבים לשים את התשתיות בראש סדר העדיפויות, כי אם תעצור את התשתית, תמנע את החשמל, תמנע את בתי ספר, ככה תמנע מראש בנייה רחבה מאוד לא חוקית שמשתלטת על שטחים מרחבים. דבר השני, אנחנו דורשים להשתמש בעוד כלים קיימים, שמכלל אנחנו לא רואים שימוש בהם".
לטענת דרוקר, "יש לפתוח בהליכים פליליים נגד הפורעים הערביים
שמשתלטים עליו על השטח ונפתוח מקדם בהליכים פליליים, אנחנו כל הזמן פונים שוב ושוב במכתבים למנהל האזרחי, תראו מה קורה בשטח, ואנחנו אפילו לא מקבלים תשובה, הם אפילו לא אמורים לנו, אנחנו מכירים, אנחנו פועלים, אנחנו עושים משהו".
