שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב היום (שני) לדבריו של ח"כ גפני שהשווה את מצב מדינת ישראל היום לתקופת חורבן בית שני, הוא האשים את גפני בתודעת גלות ואמר שהוא מייצג מיעוט הולך וקטן בחברה החרדית.
לדברי סמוטריץ': "מי שחי עדיין בתודעת גלות ובתחושה שמדינת ישראל היא איננה שיבת ציון וקיבוץ גלויות מסוגל להעלות בדעתו השוואה של המציאות הנוכחית לתקופת חורבן בית שני".

עוד הוסיף: "השם גפני מייצג מיעוט שהולך וקטן בחברה החרדית, שברובה הולכת ומתקרבת בצעדי ענק למדינת ישראל ולבריאות טבעית של עם שחוזר לארצו לאחר 2000 שנות גלות ומקים בה מחדש את ביתו הלאומי והדתי".
סמוטריץ' אף תקף את גפני על עניין חוק הגיוס: "בעניין גדולי התורה, הגיע העת שגפני יתחיל לכבד את גדולי התורה של הציונות הדתית, שלא נופלים בכי הוא זה מגדולי התורה החרדים ואף זוכים לקיים מצוות נוספות כשירות צבאי איכותי לעזרת ישראל מיד צר ולהצלת חיים במעשה".

כזכור, מוקדם יותר היום תקף גפני את סמוטריץ' לאחר אמירת השר כי החזרת החטופים אינה מטרת המלחמה החשובה ביותר הוא הנושא החשוב ביותר. "האמירות הללו משווה אותם לסיקריקים של רבן יוחנן בן זכאי שהנושא הלאומי היה חשוב יותר מחיי אדם. וגדולי התורה לא נחשבו בעיניהם, תמיד הם ידעו להגיד – לנו יש רבנים משלנו", כתב גפני.
