בקייב, נמצאים תחת לחץ להשיב לוושינגטון על שורת רעיונות שהוצגו להם באשר לוויתורים כלפי מוסקבה אשר לתפיסתם נחוצים כדי כדי לסיים את המלחמה, ובכלל זה הכרה בסיפוח הרוסי של חצי האי קרים לרוסיה וכן וויתור על האפשרות שאוקראינה תצטרף לנאט"ו, כך דווח אתמול (ראשון) באתר הוול-סטריט ג'ורנל.
לפי הדיווח, הרעיונות הוצגו לאוקראינים על ידי נציגי ממשל טראמפ אשר נפגשו איתם בפריז ביום חמישי שעבר. ארצות הברית מצפה כעת לתשובתה של קייב בפגישה נוספת אשר צפויה להיערך בלונדון מאוחר יותר השבוע, בו צפויים להשתתף גם נציגים אירופאים.

הדברים באים לאחר ההכרזה הרוסית בשבת על הפסקת אש בת 30 שעות עם אוקראינה. על פי ההצהרה של הנשיא ולדימיר פוטין, הכוחות הרוסיים יפסיקו את הלחימה באוקראינה במהלך חג הפסחא הנוצרי. משרד ההגנה הרוסי הודיע כי הנחה את כל מפקדי הקבוצות באוקראינה על הפסקת האש. בהצהרה נאמר כי חיילי הצבא הרוסי יצייתו להפוגה בתנאי שתזכה ל"כבוד הדדי" על ידי אוקראינה.
אמש, דובר הקרמלין דמיטרי פשקוב אמרלסוכנות הידיעות הרוסית TASS, כי לא התקבלו מפוטין כל הנחיות להאריך את ההפוגה, שהייתה צפויה להסתיים לאחר חצות בלילה.
