accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

מרוקו: אלפים הפגינו נגד ספינה החשודה בהעברת כלי נשק לישראל

אבלין ליידרמן

אבלין ליידרמן

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)

1

like

1

dislike

כ־1,500 בני אדם הפגינו בנמל טנג׳ה שבצפון מרוקו נגד עגינת ספינה החשודה בהעברת חלקי חילוף למטוסי F-35 עבור ישראל • המפגינים דרשו לסלק את הספינה, קראו לעצור את הנורמליזציה עם ישראל והזהירו מנוכחות "נשק השמדה" במים הטריטוריאליים של מרוקו


כ־1,500 בני אדם הפגינו היום (ראשון) סמוך לנמל טנג’ה שבצפון מרוקו על עגינתה הצפויה של ספינה החשודה בהעברת חלקי חילוף למטוסי קרב עבור צה"ל, כך דווח בעיתון הלבנוני" אל-אח'באר".

לפי ארגונים פרו-פלסטיניים ואיגודי עובדי נמל במרוקו, הספינה המדוברת שייכת לחברת הספנות הדנית "מרסק", והיא נושאת על סיפונה חלקי חילוף למטוסי F-35. הספינה יצאה מארצות הברית בדרכה לישראל, והייתה אמורה לעגון ב-18 באפריל בנמל קזבלנקה שבמערב המדינה.

הספינה תוכננה לעגון היום בנמל טנג’ה שבצפון מרוקו כשמפגינים נשאו שלטים וקראו סיסמאות כמו "העם רוצה את הסתלקות הספינה" ו"לא לנשק השמדה המונית במים המרוקניים", תוך שהם דורשים מהממשלה להפסיק את תהליך הנורמליזציה עם ישראל.

חברת "מרסק" מסרה בחודש שעבר כי היא נוקטת מדיניות מחמירה שלפיה אין היא מעבירה נשק או תחמושת לאזורי עימות פעילים, והדגישה כי מעולם לא נשאה נשק או תחמושת במסגרת חוזה מול ממשלת ארצות הברית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News