כ־1,500 בני אדם הפגינו היום (ראשון) סמוך לנמל טנג’ה שבצפון מרוקו על עגינתה הצפויה של ספינה החשודה בהעברת חלקי חילוף למטוסי קרב עבור צה"ל, כך דווח בעיתון הלבנוני" אל-אח'באר".
לפי ארגונים פרו-פלסטיניים ואיגודי עובדי נמל במרוקו, הספינה המדוברת שייכת לחברת הספנות הדנית "מרסק", והיא נושאת על סיפונה חלקי חילוף למטוסי F-35. הספינה יצאה מארצות הברית בדרכה לישראל, והייתה אמורה לעגון ב-18 באפריל בנמל קזבלנקה שבמערב המדינה.
مغاربة يحتجون بميناء الدار البيضاء على رسو سفينة متجهة لإسرائيل
⬅️يشتبه في أنها تحمل معدات عسكرية عائدة لتل أبيب#نكمن_في_التفاصيل https://t.co/SDxypBwGap
— Independent عربية (@IndyArabia) April 19, 2025
הספינה תוכננה לעגון היום בנמל טנג’ה שבצפון מרוקו כשמפגינים נשאו שלטים וקראו סיסמאות כמו "העם רוצה את הסתלקות הספינה" ו"לא לנשק השמדה המונית במים המרוקניים", תוך שהם דורשים מהממשלה להפסיק את תהליך הנורמליזציה עם ישראל.
חברת "מרסק" מסרה בחודש שעבר כי היא נוקטת מדיניות מחמירה שלפיה אין היא מעבירה נשק או תחמושת לאזורי עימות פעילים, והדגישה כי מעולם לא נשאה נשק או תחמושת במסגרת חוזה מול ממשלת ארצות הברית.
