accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל בסוריה: "לאחיזה פה יש משמעות ביטחונית חשובה ביותר"

נעמי רחליס

נעמי רחליס

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)

3

3

like

33

dislike

הרמטכ״ל אייל זמיר ביקר בסוריה ואמר כי אינו יודע כיצד תתפתח הלחימה שם • לדבריו, ״אחיזה שלנו פה יש משמעות ביטחונית חשובה ביותר״


הרמטכ״ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (א’) סיור שטח והערכת מצב בסוריה עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי ומפקדים נוספים. הוא שוחח עם המפקדים והלוחמים הפועלים בשטח ואישר את התוכניות להמשך בהגנה ובהתקפה.

לדברי זמיר: ״המרחב הזה הוא מרחב חיוני. אנחנו נכנסנו לפה כי סוריה התפרקה ולכן אנחנו אוחזים בנקודות מפתח ונמצאים בחזית כדי להגן על עצמנו בצורה הטובה ביותר. מהמקום הזה רואים את כל מי שנמצא על הרכס הזה – זו נקודה אסטרטגית. אנחנו לא יודעים איך הדברים יתפתחו פה, אבל לאחיזה שלנו פה יש משמעות ביטחונית חשובה ביותר. כוחות צה״ל ימשיכו לפעול במרחב האבטחה ולהגן על התושבים מפני כל איום".

maximize-image
הרמטכ״ל אייל זמיר ביקר בסוריה | צילום: דובר צה"ל

כזכור, בעקבות הפלת שלטונו של אסד והשתלטות המורדים על המדינה, טנקים וכוחות חי"ר של צה"ל הוצבו בתוך רצועת השטח המפורז שבגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן, כדי למנוע אפשרות לכניסת מורדים לשטח ישראל בחסות ההפיכה.

באותו היום יחידת שלדג התפרסה על עמדות צבא סוריה בחרמון הסורי, עם נטישתם. במקביל, חיל האוויר תקף מספר שדות תעופה צבאיים בסוריה, מערכות הגנה אווירית, טילי קרקע-קרקע, מספר רב של מחסני אמל"ח ומפעלי ייצור נשק.

עקבו אחרינו גם ב-Google News