דוקטור אדי כהן, מזרחן וחוקר במרכז אסטרטגיה רבתי ישראל, התייחס היום (ראשון) בתוכנית של טל מאיר, להאשמות קטאר על כך שישראל הכשילה את ההסכם עם חמאס: "הם תמיד מתגאים ואומרים, אנחנו לא מעורבים באיזה צד או עם צד כלשהו, אנחנו לא מממנים טרור, והנה הוכיח אמיר קטאר שהוא כן עם חמאס ומשמיץ את ישראל".
לדבריו, "ישראל צריכה באמת להפסיק מיד את התיווך, את השירותים שכביכול קטאר מעניקה או נוטלת לנו. נסיך קטאר, אמיר קטאר, יוצא בפומבי, זה מצולם, זה במסיבת עיתונאים. הוא מתחיל להשמיץ את ישראל, 'לא כיבדה את ההסכם, לא מכבדת את ההסכמים', לפני כן דיבר על הרוגים.

"כלומר זה לא רק משפט אחד, אבל בסופו של דבר, אמיר קטאר אומר, ישראל לא מכבדת, אבל אתה מי? אתה המתווך, אסור לך לקחת צד, נכון? הם תמיד מתגאים ואומרים, אנחנו לא מעורבים באיזה צד או עם צד כלשהו, אנחנו לא מממנים טרור, והנה הוכיח אמיר קטאר שהוא כן עם חמאס ומשמיץ את ישראל".
לדבריו, חותמי עצומות מהדהדים בעצמם את המסרים של קטאר: "מה שאמר ראש הממשלה אתמול זה היה ברור לי ולכולנו, וכל מי שעוקב אחרי העולם הערבי, כי זה אותם מסרים לצערי, וראש ממשלה צודק. זה רק מעכב, רק מעלה את המחיר, ושימו לב, תמיד אמרתי את זה, כמעט כל מוצאי שבת משחררים סרטון או תמונות של החטופים, כדי ללבוד את האש, כדי להגביר את המחלוקות בינינו בתוך ישראל.

"זאת האסטרטגיה של חמאס. קטאר מדינה אומנם קטנה, אבל יש לה הרבה השפעה ועוצמה וכסף לשחד אנשים, ונאמיר קטאר, מה שאמר, הוא צריך באמת, אנחנו צריכים למעשה לשים קץ לתיווך הזה. זהו, קטאר מדינת טרור, צריך להגדיר אותה כמדינת טרור, וגם להפסיק את שירותיה".
