שרון שרעבי, אחיו של אלי שרעבי שחזר הביתה לאחר יותר מ-490 ימים בשבי החמאס, ושל יוסי הי"ד שנרצח בשבי החמאס, סיפר היום (ראשון) בתוכנית "האולפן הפתוח" על תהליך השיקום המורכב של אחיו ועל ההשפעה העמוקה של אחיו על המשפחה מאז שובו: "חשבתי שיהיה לי תפקיד מרכזי בריפוי של אלי. הוא מרפא אותי, אולי הוא על-אנושי".
"ברוך השם, אנחנו במגמת עלייה תמיד", אמר שרון, "אלי מתקדם בצעדים קטנים, גם ברמה הפיזית וגם ברמה הנפשית, למרות אתגרים לא פשוטים". לדברי שרון, השיקום הפיזי של אלי, שחזר במצב של תת-משקל, מתקדם הודות למעטפת מקצועית.
עם זאת, האתגר המשמעותי ביותר הוא הנפשי: "הרגעים שבהם אלי חוזר הביתה אחרי יום עשייה, בלי החיבוק של אשתו ובנותיו – זה הכאב הגדול שהוא מתמודד איתו יום-יום". הוא הוסיף כי המשפחה מתמודדת עם הכאב בצעדים קטנים, תוך אמונה חזקה: "אנחנו משתאים מתעצומות הנפש שלו, מהחוסן והתקווה שהוא נותן לנו".
בליל הסדר, סיפר שרון, שמחת שובו של אלי התערבבה עם הכאב על ארבעה כיסאות ריקים סביב השולחן, המייצגים את בני המשפחה שאבדו. "בכל סדר, שנה אחר שנה, נדע שיהיו ארבעה כיסאות ריקים", אמר בכאב, "זה ניסיון שאנחנו נושאים על ליבנו יום-יום". הוא הדגיש את התמיכה העצומה מעם ישראל, שמחזקת את המשפחה: "קיבלנו הודעות, פרחים, ואהבה מכל כך הרבה אנשים, גם כאלה שלא מכירים אותנו".
הריאיון המלא מתוך "האולפן הפתוח" בראשות הכתבה
