accessibility-icon
share-icon
הפגנת השמאל בזמן החינה של אבנר נתניהו | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90
יערה זרד
יערה זרד
45

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)


עד לחינה של אבנר הם הגיעו: אין פה אידיאולוגיה - רק אוויר חם

גם אל טקס החינה של אבנר נתניהו הגיע המון זועם של מאות מפגינים שהחליט שזאת ההזדמנות למחות • זה לא בגלל המלחמה וגם לא בגלל החטופים - הבעיה היא האיש - נתניהו | ראש ממשלה, מבחינתם, הוא לא אדם - הוא מטרה • אבל מגיע לו להיות אבא, מגיע לו לשמח את בנו


אתמול התקיים טקס החינה של אבנר נתניהו. אירוע משפחתי, פרטי, אינטימי. וגם באירוע הזה המון זועם של מאות מפגינים החליט שזאת ההזדמנות למחות.

אבל בואו נשים את הקלפים על השולחן: זה לא בגלל המלחמה וגם לא בגלל החטופים. גם בלי חטופים, הם היו מגיעים, גם בלי מלחמה, גם בלי עזה – הם היו צועקים.

maximize-image
images-count1+
אבנר נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הבעיה היא לא המצב. הבעיה היא האיש – נתניהו. יש ציבור בישראל שאיבד כל פרופורציה. לא מדובר עוד בביקורת פוליטית לגיטימית, מדובר באובססיה, הפרעה של ממש.

אנשים שחיים את נתניהו כאילו הוא רכושם – ונגדו מותר לעשות הכל. השנאה לראש הממשלה הפכה אצלם לדרך חיים. הם יעדיפו את נפילתו על פני נפילת אויבינו. ראש ממשלה, מבחינתם, הוא לא אדם – הוא מטרה.

maximize-image
images-count1+
ההפגנות נגד ראש הממשלה במהלך החינה של בנו | צילום: תומר נאוברג, פלאש 90

אבנר נתניהו איננו איש ציבור, הוא לא עומד על במות, אבל מבחינת קבוצה קטנה ורעשנית – גם לו אסור לשמוח, כי אבא שלו עומד בראש המדינה.

מכוערים אתם כשאתם רודפים משפחות. שקופים אתם כשאתם מחביאים שנאה מאחורי מילים יפות. ובסוף, כשיפרקו את האובססיה הזאת – לא תישאר מכם אידאולוגיה, אלא רק אוויר חם.

ותנו לי להגיד לכם משהו פשוט: גם לראש ממשלה מגיע – מגיע לו להיות אבא, מגיע לו לשמח את בנו.

מזל טוב, אבנר ועמית.

יערה זרד

יערה זרד

מגישת רצועת 'חמש' ופרשנית בערוץ 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News