accessibility-icon
share-icon
צילום: עידן טולדנו, איגוד ערים כינרת

החג נגמר, הזבל נשאר: עומס אשפה בחופי הכינרת אחרי פסח

דביר כהן

דביר כהן

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)

2

1

like

0

dislike

באיגוד ערים כינרת מסכמים חג פסח משמח, בו עם ישראל חזר לאגם הלאומי עם למעלה מ-270 אלף נופשים • מעל רבע מיליון טון אשפה נאסף לאורך ימי חול המועד מ-15 החופים השקטים של האיגוד ותוגברו שירותי הפיקוח האכיפה וההצלה


איגוד ערים כינרת סיכם היום (ראשון) חג פסח משמח, עם למעלה מ-270 אלף נופשים שחזרו לכינרת, לאחר החודשים הארוכים בשנה שעברה בהם חופי הכינרת היו סגורים עקב המלחמה. חניוני החופים נסגרו ונפתחו לסירוגין לאורך החג, בהתאם לעומסים.

לאורך חול המועד פסח והבוקר נאספו בסך הכול מעל רבע מיליון טון אשפה מהפחים הייעודיים ומהשטח, על ידי עשרות עובדי האיגוד ובסיוע מחפרונים. יחידת הפיקוח והאכיפה באיגוד ערים הכינרת נתנה במהלך חול המועד פסח 250 דו"חות בנושא ניקיון, חניה ובטיחות השייט.

maximize-image
פינוי אשפה מחופי הכינרת | צילום: עידן טולדנו, איגוד ערים כינרת

"המסבירנים", צוותי ההסברה של איגוד ערים כינרת עברו בין הנופשים והרוחצים, הסבירו על חשיבות השמירה על ניקיון הסביבה והמים, ואף החליפו "שרוולי" כוסות חד פעמיות מזהמות, אשר גם עפות בקלות עם הרוח, בכוסות רב פעמיות, ומאפרות שהוענקו חינם לנופשים, במטרה לצמצם את כמות האשפה בחופים.

במהלך חול המועד פסח תוגברו שירותי ההצלה, הפיקוח והאכיפה בחופים. כמו כן, נערכו סיורים חינמיים ב"שביל סובב כינרת" בהם השתתפו מאוד משפחות, וגם הופעל שירות "שאטל" עבור הנופשים מטבריה לאורך כל חופי הכינרת ללא תשלום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News