accessibility-icon
share-icon
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שלא הכירה במינויו: הממשלה מכנה את השופט עמית "נשיא"

מוטי קסטל

מוטי קסטל

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)

59

6

like

23

dislike

מילים לחוד ומעשים לחוד: במכתב הזמנה רשמי לטקס יום הזיכרון מטעם הממשלה, השופט עמית זכה, אולי בפעם הראשונה מאז נבחר, לתואר הרשמי "נשיא בית המשפט העליון" • כזכור, הממשלה לא הכירה בו בשום שלב כנשיא - והקפידה עד כה לכנותו "מ"מ נשיא העליון" השופט עמית


מביך: ממשלת ישראל שלא מכירה ביצחק עמית כנשיא העליון מוציאה היום (ראשון) הודעת הזמנה רשמית לטקס ממלכתי במעמד "נשיא" העליון השופט יצחק עמית. נראה כי זו הפעם הראשונה שבה הממשלה בכבודה ובעצמה מעניקה לו את התואר המכובד, על אף שלטענתה מינויו לא נחשב לגיטימי.

כזכור, זמן קצר לאחר שהוועדה לבחירת שופטים "בחרה" בשופט עמית, שר המשפטים יריב לוין הודיע כי הוא אינו מקבל את הבחירה בשופט עמית כנשיא בית המשפט העליון: "הנני להודיע באופן חד משמעי כי איני מכיר בכב׳ השופט יצחק עמית כנשיא בית המשפט העליון, וההליכים במסגרתם ״נבחר״ פסולים מן היסוד ובלתי חוקיים".

maximize-image
צילום: ללא

גם יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה לא קיבל את המינוי, ובעת שנודע על טקס "ההשבעה" כתב אוחנה כי הוא לא יכול להתעלם מהליך הבחירה העקום של השופט עמית, "מהרמיסה של שר המשפטים ויו״ר הוועדה יריב לוין ומאמות המידה הכפולות המקלות מאוד שהחילה מערכת המשפט על עצמה ועל אנשיה, להבדיל מאלה שהיא מכילה על מי שאיננו משתייך לקבוצה הזו".

"כיושב-ראש הכנסת איני יכול להשלים עם תהליכים מסוכנים ואנטי-דמוקרטיים אלה. לפיכך, בשלב זה לא איענה להזמנה, ולא אשתתף באירועים של הרשות השופטת, כולל בטקס ההשבעה הקרוב", כתב אוחנה אז לנשיא המדינה הרצוג.

עקבו אחרינו גם ב-Google News