accessibility-icon
share-icon
צביקה קליין | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
צביקה קליין | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

"נעשו בסמכות": במשטרה הגיבו לטענות החמורות של צביקה קליין

אפרת ברינר

אפרת ברינר

כב ניסן ה'תשפה (20.04.25)

11

3

like

1

dislike

לאחר שעורך הג'רוסלם פוסט, שנחקר במסגרת פרשת קטאר, חשף כי לקחו לו את המכשירו הסלולרי על אף החיסיון העיתונאי, וטרם החזירו אותו, משטרת ישראל מגיבה להאשמות • לדברי המשטרה, הפעולות בחקירה נעשו בסמכות, על פי דין, באישורים ובצווים הנדרשים


לאחר שעורך הג'רוסלם פוסט, צביקה קליין, שנחקר במסגרת פרשת קטאר, האשים היום (ראשון) את מערכת אכיפת החוק על כך שלקחו לו את מכשירו הסלולרי בלי צו בית המשפט, זאת למרות החיסיון העיתונאי וטרם החזירו לו, משטרת ישראל הגיבה לדברים ואמרה כי "כלל הפעולות הנעשות בחקירה נעשות בסמכות, ע"פ דין, באישורים ובצווים הנדרשים".

הבוקר, בפוסט ברשת X כתב קליין: "לקחו עיתונאי לחקירה – מילא. הפכו לאזהרה – מסוכן! אבל מילא. שלחו למעצר בית לא מוצדק – לפחות ביטלו – מילא. הדליפו חומרים מהטלפון שלי – פסול! – מילא. תדרכו שאני לא עיתונאי אלא מאכער – שקר נו, מילא. אבל באיזה מדינה דמוקרטית לוקחים לעיתונאי, עורך עיתון, מכשיר סלולר שכולל חסיון מקורות, ללא צו שופט, ולא מחזירים?!".

maximize-image
צביקה קליין | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

מוקדם יותר החודש, לאחר ששוחרר ממעצר, פרסם קליין פוסט ברשתות החברתיות שלו ובו ביקר את מערכת אכיפת החוק בחריפות: "‏במהלך העדות הודיעו לי שאני הופך לנחקר באזהרה. לקחו ממני את הטלפון בלי צו, בלי הסבר. נחקרתי כ־12 שעות, לבד, ללא קשר עם אשתי ששהתה בחו"ל, בלי אפשרות לדבר עם ילדיי במשך שעות ארוכות.

"התנאים היו קשים. כשיצאו הדלפות מהחקירה (והן ממשיכות לצאת בעת כתיבת שורות אלה), לא יכולתי אפילו להגיב – כי נאסר עליי לדבר עם התקשורת. שמי הטוב נפגע, כשהאמת עדיין לא יצאה לאור. ‏רק אחרי כמה ימים של שתיקה, החלו קולות מחאה בציבור".

עקבו אחרינו גם ב-Google News