המונים משתתפים היום (ראשון) במסע ההלוויה של הרב מאיר מאזוז זצק"ל, ראש ישיבת "כיסא רחמים" וממנהיגי הציבור החרדי-ספרדי שנפטר במהלך השבת והחג בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הלוויה תצא מהישיבה שעמד בראשה, ברחוב עוזיאל 26 בבני ברק לכיוון בית העלמין פוניבז' שם ייטמן למנוחת עולמים. על פי צוואת הרב, לא יתקיימו הספדים בהלוויה.
הרב גדעון מאזוז, בנו הבכור של הרב, אמר בכאב: "אבא, כל החיים ברחת מהכבוד ומהפרסום. אין אחד בדור ששונא כמוך כבוד ופרסום". הרב צמח מאזוז, אחיו של הרב, ספד לו בדמעות: "למרות שההבדל בינינו היה פחות משנתיים – מה שהיית אומר עבורי היה קודש קודשים. מעולם לא העזתי לעבור על דבריך. אני מבקש מחילה, סליחה וכפרה".
הרב מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר, אמר לעבר אלפי המשתתפים: "אין לי את הרשות ולא את היכולת להספיד גדול בתורה – ענק שכמותו לא הכרתי עוד בדורו. בשקט, בענווה ובכיסא הרחמים, הוא בנה ממלכה של תורה: אלפי תלמידים המקדשים שם שמיים ברבים. אשרינו שזכינו להכירו".

כוחות גדולים של משטרה ושירותי ההצלה נפרסו לאורך העיר. המשטרה עדכנה כי צפויים עומסי תנועה חריגים וחסימת צירים מרכזיים בעיר בני ברק, שהחלו בהדרגה משעות הבוקר: "הציבור הרחב שאינו משתתף בלוויה, מתבקש שלא להגיע לאזור העיר בני ברק ולצירים המובילים אליה עד לסיום הלוויה".
משתתפים רבים הגיעו ללוויה מכל קצוות הארץ, חלק גדול מהם הגיע אפילו מצפת הרחוקה. ראש העיר יוסי קקון בסיועו של ראש המחלקה לתרבות תורנית דן אבוחצירא פעלו כדי להעמיד אוטובוסים לטובת הלוויה, והגיעו גם הם בעצמם להשתתף בה.
הרב נולד בתוניס לרב מצליח מאזוז זצ"ל, דיין ומנהיג יהדות תוניסיה, ומכמסאנה לבית מאזוז. הוא החל ללמד בגיל 17 בישיבת חב"ד "אוהל יוסף יצחק" בתוניס, ולאחר הירצחו של אביו בידי מתנקש מוסלמי בשנת ה'תשל"א (1971), עלה עם אחיו לישראל והקים את ישיבת "כסא רחמים" בבני ברק. בראשה עמד במשך יותר מחמישה עשורים והשפיע על אלפי תלמידים.

ב-1977 הקים הרב מאזוז עם אחיו את "מכון הרב מצליח" המוציא לאור סידורי תפילה, תהילים, תיקון קוראים לפי שיטת הדקדוק והנוסח של הרב מאזוז, וכן ספרים תורניים של רבנים ספרדים. מדי שנה מקיימים מוסדותיו הילולה גדולה לזכר אביו הרב מצליח מאזוז.

הרב הקפיד מאוד על ההברה הספרדית המדויקת של אותיות השפה העברית, בעיקר בתפילה ובקריאת התורה, וניסה להנחיל ולשמר אותה בשיעוריו ובספריו. בניגוד למקובל ברוב הקהילות הספרדיות, מאמץ הרב מאזוז את שיטתו של הרב שאול הכהן (בעל "לחם הביכורים"), שלפיה נוסח התפילה צריך להיות על פי כללי לשון המקרא (בדרך דומה לנוסח שתוקן על ידי המדקדקים ביהדות אשכנז בדורות האחרונים).

