פרקליטות המדינה הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד שני קטינים בני 16 ו-17, אחד מהם אזרח ישראלי והשני תושב חברון, בחשד לחברות בארגון הטרור דאע"ש וקשירת קשר לביצוע פיגוע טרור בבית כנסת בלוד.
על פי כתב האישום, במהלך התקופה שקדמה לאוגוסט 2024, יצר הקטין הישראלי קשר עם חברי ארגון הטרור דאע"ש ותומכיו ברשתות החברתיות. בעקבות שיח זה החל להזדהות עם האידיאולוגיה של הארגון, וגמלה בליבו ההחלטה להצטרף אליו כחבר. בהתאם להנחיות שקיבל, הקטין הישראלי צילם סרטון בו הוא נשבע אמונים ("ביעה") לארגון ולמנהיגו, והעביר את הסרטון לאיש הקשר שלו בארגון.

תושב טייבה נשבע אמונים לדעאש והעביר מידע לגורמי טרור ביו"ש
לאחר מכן, עקב מגוריו בישראל, הוצע לקטין לבצע פיגוע טרור נגד אזרחי ישראל בשם הארגון, הוא הסכים לכך. בהתאם להוראות שקיבל, הוא בחר בית כנסת בלוד כיעד לפיגוע המתוכנן, ושלח תמונה של המקום לאיש הקשר שלו, שאישר את היעד.
התוכנית המקורית הייתה לבצע פיגוע ירי בבית הכנסת בשעת תפילת בוקר בשבת, כאשר יש מתפללים רבים במקום. לאחר שהתוכנית הראשונית להשתמש בנשק מאולתר נזנחה, גובשה תוכנית חלופית לפיה יגייס אדם נוסף שיסיח את דעת המאבטח בכניסה לבית הכנסת, בעוד שהקטין הישראלי יתקוף את המאבטח בסכין מורעלת, ייטול את נשקו ויבצע ירי במתפללים. איש הקשר מדאע"ש אף שלח לקטין הישראלי הוראות להכנת הסם הקטלני שהיה אמור לשמש במתקפה.

כך ארגוני הטרור משתמשים ברשתות החברתיות כדי לעקוב אחריכם
בהמשך, הקטין הישראלי פגש את הקטין השני בחברון, סיפר לו על הצטרפותו לדאע"ש, פירט את תורת ארגון הטרור הרצחני והציע לו להצטרף. הקטין השני הסכים ונשבע אף הוא אמונים לארגון. הקטין הישראלי גם שיתף אותו בתוכנית לבצע פיגוע ירי נגד יהודים בישראל, והציע לו לבצע את הפיגוע יחדיו, הקטין השני הסכים.
התוכנית לא יצאה אל הפועל לאחר שאיש הקשר המרכזי של הקטינים בארגון נעצר בירדן. עם זאת, גם לאחר מכן המשיך הקטין הישראלי בקשריו עם גורמים התומכים בדאע"ש, ניהל קבוצות ברשתות החברתיות בנושאי ג'יהאד, והביע רצון לבצע פעולות טרור. כאמור, לאחר שהתגלה האירוע – הוגש נגד השניים כתב האישום ובקשת מעצר.
