תפילת ותיקין מרגשת נערכה הבוקר (שישי) במזבח יהושע בן נון שבהר עיבל, בהשתתפות עשרות מתפללים שבאו למקום בקריאה לשמור על זהותו היהודית של המקום. התפילה התקיימה לזכור הראל שרביט הי״ד, לוחם שנפל בעזה במהלך מלחמת 'חרבות ברזל', ונהג להשתתף בתפילות במקום.
האירוע התקיים ביוזמת פורום ״מאבק על כל דונם״, והשתתפו בו גם חבר הכנסת צבי סוכות, חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, הרב דוד בן נתן – ראש ישיבת פרי הארץ, שבנו שובאל הי"ד נהרג במלחמה, ומשה ארבל, סמנכ״ל תנועת בני עקיבא. התפילה נערכה תחת הקריאה "עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה".

רגע מצמרר נרשם במהלך תפילת שחרית, כאשר ספר התורה שהוחזק בידי הרב דוד בן נתן נתרם לעילוי נשמת יהודה דימנטמן הי״ד, שנרצח בפיגוע בדרך לחומש. כזכור, גם בנו של הרב בן נתן, שובאל, נפל במהלך המלחמה בדרום לבנון.
ח"כ סוכות אמר לאחר התפילה: "זכינו להתפלל הבוקר במזבח יהושע בן נון – הטופ שבטופ של ההיסטוריה היהודית. אל מול ניסיונות ההשתלטות של הרשות הפלשתינית נמשיך באחיזה היהודית במקום ונבוא להתפלל ללא מורא".

מהגרעין המארגן נמסר: "שמחנו על התפילה החגיגית שמחזקת את הנוכחות היהודית בהר עיבל – המקום בו עם ישראל כרת ברית עם כניסתו לארץ. נמשיך לפקוד את ההר ולדרוש התיישבות גם בו – כמפתח להתיישבות בכל רחבי הארץ".
