כוחותינו עצרו ברביעי האחרון את שני הסייענים שעזרו למחבלים שביצעו את הפיגוע בפונדוק, בו נרצחו שלושה אזרחים ישראליים ב-6 בינואר 2025, זאת כחלק מהמבצע בצפון השומרון לסיכול תשתיות טרור. השניים סיפקו מידע מודיעיני שהוביל לחיסול המחבל השלישי.
בתיעוד שפירסם היום דובר צה"ל ניתן לראות כיצד לוחמי יחידת דובדבן מכתרים את הבית בו התבצרו שני הסייענים, עד שנכנעו ויצאו החוצה מתוך הבניין. בנוסף, ניתן לראות את לוחמינו מבצעים סריקות ומאתרים את האמל"ח.

כזכור, הפיגוע התרחש בינואר האחרון כאשר שלושת המחבלים הערבים נסעו במכונית סדאן לבנה למיקום שבין הכפר אל-פונדוק לקדומים. המחבלים, אשר היו חמושים ברובי סער, יצאו מהרכב ופתחו באש מטווח קצר על אוטובוס ושני כלי רכב פרטיים שנסעו בכביש 55.
בפיגוע נרצחו אלעד יעקב וינקלשטיין, עליזה ראיס ורחל כהן ונפצעו שמונה נוספים, בהם נהג האוטובוס אשר נפצע באורח קשה. כאשר אזרח ישראלי חמוש באקדח אשר נכח במקום החל לירות לעבר התוקפים, הדבר אילץ אותם להימלט מהמקום במכוניתם. כוחות צה"ל פתחו מיד במצוד נרחב לאיתור ולכידת המחבלים.

יומיים לאחר הפיגוע, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס לקחה אחריות על הפיגוע והודיעה כי ג'עפר דבאסה, פעיל הארגון שתכנן את הפיגוע, נהרג על ידי כוח של צה”ל בכפר אל-באד'אן סמוך לשכם כמה שעות לאחר הפיגוע.
ב-22 בינואר, בתום פעולת נוהל סיר לחץ על מבנה בכפר בורקין בנפת ג'נין במסגרת מבצע חומת ברזל, חוסלו שניים מהמחבלים שביצעו את הפיגוע ושהו במבנה, קטיבה א-שלבי ומוחמד נזאל המזוהים עם הג'יהאד האסלאמי.
