תימן נכתשת, המתקפה האמריקאית נגד המיליצייה החות'ית נמשכה בעוצמה. לפי הדיווחים היו הלילה ארבעים תקיפות ברחבי האזור החות'י בתימן, עשרים ושמונה מתוכן בבירה צנעא שהוכתה הכי חזק. החות'ים שולטים רק באחד מאזורי השליטה בתימן, ובשאר האזורים יש להם הרבה שונאים. בתחילת השבוע דווח כי ייתכן ותצא לפועל מתקפה נגד החות'ים של גורמים מתוך תימן. כפי שזה נראה, הם רציניים בכוונות שלהם.
המתנגדים לחות'ים חיים בכמה אזורי שליטה, חלקם נתמכים על ידי סעודיה, חלקם על ידי האמירויות, ויש ביניהם גם סכסוכים פנימיים. בכל אופן, כשמדברים על תקיפה אפשרית שלהם, האיש שניצב בראש החץ הוא טארק עפאש.

טארק עפאש שנתמך על ידי האמירויות שולט באחד האזורים בתימן. הוא מחזיק גם בחלק קטן ממחוז חודידה, בשאר המחוז שולטים החות'ים. בחודידה הוא רוצה להתחיל את המתקפה שלו. האיש הזה הוא לא חובבן, יש לו כוחות מאומנים, יותר מ-80 אלף חיילים, עם משוריינים, ויכולות אוויריות, ויש לו כעת יותר מתמיד תמיכה מארצות הברית.
כמו בעוד סכסוכים גם פה זה סיפור של שיעים, החות'ים במקרה הזה, נגד סונים – היריבים שלהם שראינו. מעל לכל יש את איראן השיעית שתומכת בחות'ים. הסונים בתימן שונאים אותה במיוחד. חוץ מעפאש יש בתימן גם את כוחות הממשלה התימנית המודחת, שכבר חודשים מאיימים על החות'ים. החות'ים אמנם חוטפים אבל המנהיג שלהם לא חוסל, הם עדיין משגרים מעת לעת טילים לישראל, ולצד מראות של הרס, מארץ החות'ים עדיין יוצאים מראות של שגרה וחגיגות.

ראינו את זה גם בסוריה, מאבק של סונים מקומיים באיראן ושלוחותיה, גם בסוריה חודשים לפני ההדחה של אסד המורדים איימו ואיימו ברשתות החברתיות. האם זה מה שיקרה גם בתימן? נראה שהפעם האיום על החות'ים יותר משמעותי.
