accessibility-icon
share-icon
צילום מסך, רשתות חברתיות
צילום מסך, רשתות חברתיות

תקרית חריגה: מאפיית ברמן בירושלים פעלה בעיצומו של חג הפסח

אפרת ברינר

אפרת ברינר

יט ניסן ה'תשפה (17.04.25)

90

33

like

227

dislike

סניף המאפייה בירושלים פעל במהלך החג - ועורר זעזוע בקרב "העדה החרדית" שאמונה על השגחת הכשרות במפעל • בנו של ראב"ד העדה הוזעק למקום, שאל את העובדים למה המקום פתוח - והופתע מהתשובה: "אנחנו עושים לחם" • במאפייה מיהרו להסביר: "מספר עובדים גויים נכנסו למתחם לצורך עבודות תחזוקה"


מאפיית ברמן, שפועלת בהשגחת גוף הכשרות של "העדה החרדית", נתפסה, כך לפי תיעודים שפורסמו, כשהיא פועלת במהלך החג. בנו של ראב"ד העדה שהוזעק למקום, שאל את העובדים מדוע המאפייה פתוחה בעיצומו של החג, והופתע מהתשובה: "אנחנו עושים לחם".

כידוע, במהלך החג הכשרויות אוסרות על כלל המאפיות לפעול באופן גורף. מציאות שבה פועלים רבים, ככל הנראה כולם ערבים, מעוררת תהיות רבות בנוגע ליכולת של גוף הכשרות לפקח שהלחמים ושאר המאפים של החברה אכן כשרים לאכילה.

פרטי הדברים הובאו לראשונה באתר "כיכר השבת" על ידי הכתב חיים רוזנבוים. בהודעה שנמסרה לו מטעם גורם בתוך "העדה החרדית", נכתב כי "עובדים ערבים ביצעו במקום שיפוצים במתחם. עם קבלת הדיווח הופסקו העבודות, והפועלים חזרו לבתיהם, לא אפו שם לחם ולא שום מוצר אחר".

גם במאפיית ברמן מיהרו להבהיר כי "משגיח העדה החרדית הגיע למאפייה לבדיקה, והתברר כי מספר עובדים גויים נכנסו למתחם לצורך עבודות תחזוקה נקודתיות". עוד נמסר כי" המשגיח התייחס למקרה בחומרה, והמאפייה ננעלה לאלתר".

במאפייה, שבה מבינים את ההשלכות הקשות לחריגה מכללי הכשרות במהלך הפסח, הבהירו כי "לא היה כל מגע של העובדים עם החמץ ולא בוצעו כל פעולות ניקיון – אלו מתבצעות רק בערב פסח".

עקבו אחרינו גם ב-Google News