מאפיית ברמן, שפועלת בהשגחת גוף הכשרות של "העדה החרדית", נתפסה, כך לפי תיעודים שפורסמו, כשהיא פועלת במהלך החג. בנו של ראב"ד העדה שהוזעק למקום, שאל את העובדים מדוע המאפייה פתוחה בעיצומו של החג, והופתע מהתשובה: "אנחנו עושים לחם".
כידוע, במהלך החג הכשרויות אוסרות על כלל המאפיות לפעול באופן גורף. מציאות שבה פועלים רבים, ככל הנראה כולם ערבים, מעוררת תהיות רבות בנוגע ליכולת של גוף הכשרות לפקח שהלחמים ושאר המאפים של החברה אכן כשרים לאכילה.
הרב משה שטרנבוך שלח את בנו לברר במפעל ברמן למה יש עובדים בפסח pic.twitter.com/prjkaQoybk
— מאחורי 'הפרגוד' (@moshepargod) April 17, 2025
פרטי הדברים הובאו לראשונה באתר "כיכר השבת" על ידי הכתב חיים רוזנבוים. בהודעה שנמסרה לו מטעם גורם בתוך "העדה החרדית", נכתב כי "עובדים ערבים ביצעו במקום שיפוצים במתחם. עם קבלת הדיווח הופסקו העבודות, והפועלים חזרו לבתיהם, לא אפו שם לחם ולא שום מוצר אחר".
גם במאפיית ברמן מיהרו להבהיר כי "משגיח העדה החרדית הגיע למאפייה לבדיקה, והתברר כי מספר עובדים גויים נכנסו למתחם לצורך עבודות תחזוקה נקודתיות". עוד נמסר כי" המשגיח התייחס למקרה בחומרה, והמאפייה ננעלה לאלתר".
הפרגוד:
מאפיית ברמן בגבעת שאול פועלת כעת בעיצומו של חול המועד – איך ייתכן?אם אכן מכרו את המקום לגוי לצורך פסח, כיצד ייתכן שעדיין נכנסים ויוצאים ממנו עובדים במהלך החג?
או שהגויים הגיעו מעצמם לקחת להם חמץ או שהם נערכים למוצאי החג.
טרם נמסרה תגובה. pic.twitter.com/paM4MjNevR
— מאחורי 'הפרגוד' (@moshepargod) April 17, 2025
במאפייה, שבה מבינים את ההשלכות הקשות לחריגה מכללי הכשרות במהלך הפסח, הבהירו כי "לא היה כל מגע של העובדים עם החמץ ולא בוצעו כל פעולות ניקיון – אלו מתבצעות רק בערב פסח".
