חול המועד פסח מתקרב לסיומו והישראלים מילאו את אתרי הטבע והפארקים, בצל המציאות הביטחונית המורכבת. רשות הטבע והגנים, קרן קיימת לישראל ואיגוד ערים כינרת דיווחו על עומסים רבים באתרים השונים, מה שאילץ סגירה של חלק מהמקומות לכניסת מבקרים בשלב מוקדם יחסית של היום.
מהקרן הקיימת לישראל נמסר שכמיליון וחצי ישראלים בחרו לצאת אל הטבע וליהנות מבילוי ביערות ובפארקים של קק"ל ברחבי הארץ. אחד האתרים הבולטים היה חניון רעים, שבו הוקם אתר ההנצחה לנרצחי פסטיבל הנובה ובו נרשמו למעלה מ-7,000 מבקרים ביום, מה שהפך אותו לאחד מהאתרים המתויירים של קק"ל בחג הפסח.

גם באתרים של רשות הטבע והגנים נרשמו שיאי מבקרים, ברט"ג מסרו כי כ-210 אלף מטיילים יצאו ליהנות ממזג האוויר הנעים ביומו הרביעי של חול המועד. עומסי מבקרים נרשמו במספר גנים לאומיים ברחבי הארץ, ביניהם תל אשקלון, חוף פלמחים, מעיין חרוד, תל אפק וגן השלושה (סחנה) שנסגרו ונפתחו לסירוגין לאורך היום.
מאיגוד ערים כינרת נמסר כי מתחילת החג פקדו למעלה מ-140 אלף נופשים את חופי הכינרת. בכבישים סביב האגם הלאומי נרשמו עומסי תנועה כבדים וחניוני החופים המזרחיים של האיגוד נסגרו בשעות הבוקר המאוחרות. בהמשך היום נסגרו כלל חניוני הכינרת בשל העומס והציבור התבקש שלא להגיע אליהם.

בנוסף להם, מטיילים רבים ביקרו בגנים ובשמורות: שמורת הטבע נחל חרמון – בניאס, שמורת הטבע עינות צוקים – עין פשחה, שמורת הטבע עין בוקק, גן לאומי הבשור – פארק אשכול והגן הלאומי קיסריה. כמו כן, כ-8,200 לנים בחרו לבלות את הלילה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, ועוד אלפים רבים בחניונים הפתוחים.
מעבר לטיולים ולשהייה ביערות, רבים מהמבקרים לקחו חלק גם בפעילויות פסח שהציעה קרן קיימת לישראל ביערות ובפארקים ברחבי הארץ, הפנינגים, מופעים, סדנאות יצירה והצגות לילדים. בין הפעילויות הבולטות: "מותק של יער" בחניון לילה שורש, הפנינג אביב במרכז הארץ, ויוזמות ייחודיות שהותאמו גם לבעלי מוגבלויות.

מוקדם יותר היום אירעה תקרית לא נעימה בחופי הכינרת כאשר אחד המבקרים נכווה בדרגה 1 עקב פיצוץ גזייה קטנה. בשל הפקקים בכבישים שסובבים את האגם, הוא פונה דרך הכינרת באמצעות אמבולנס ימי.
