רשויות האכיפה בגרמניה הגישו אתמול (רביעי) כתב אישום חמור נגד רופא בן 40, שנעצר בחשד שרצח לפחות 15 מטופלים סופניים במסגרת עבודתו בשירות סיעודי ואף הצית את בתיהם כדי להעלים ראיות, כך דווח ב־NBC.
לפי פרקליטות ברלין, הרופא נעצר באוגוסט האחרון והחקירה נגדו הלכה והתרחבה עם הזמן. כעת הוא נאשם ברצח בכוונה תחילה של 15 בני אדם גברים ונשים בגילאי 25 עד 94 – בין ספטמבר 2021 ליולי 2024.

המשטרה והפרקליטות בדקו עד כה 395 מקרים, וב־95 מהם נמצאו חשדות ממשיים. 12 גופות כבר הוצאו מהקבר. חמישה מהמקרים נכללים כעת בכתב האישום ובנוסף להרשעה המדינה דורשת שלילת רישיונו לצמיתות ומאסר מונע.
על פי כתב האישום, הרופא הזריק לקורבנותיו חומרי הרדמה ומרפי שרירים, בלי כל סיבה רפואית, בלי שיידעו ובלי שנתנו את הסכמתם. ההרדמה גרמה להם להפסיק לנשום תוך דקות ספורות.

באחד המקרים, שריפה פרצה בדירתה של אישה בת 87 בברלין, צוותי החירום הצליחו להחיות אותה לזמן קצר, אך היא מתה בהמשך בבית החולים. לפי הדיווחים, ב־8 ביולי 2024, הרופא רצח גבר בן 75 ולאחר כמה שעות גם אישה בת 76.
הרופא ניסה להצית את דירתה של האישה בת ה-76, אך כשל . לאחר המעשה התקשר לבני משפחתה של הקורבן כדי להעמיד פנים שהוא חף מפשע.
