accessibility-icon
share-icon
צילום: קאנבה
צילום: קאנבה

מצב חירום בקולומביה: עלייה חדה במספר הנדבקים בקדחת צהובה

אבלין ליידרמן

אבלין ליידרמן

יט ניסן ה'תשפה (17.04.25)

1

like

1

dislike

ממשלת קולומביה הכריזה על מצב חירום בריאותי לאומי בעקבות עלייה חדה במספר הנדבקים בקדחת צהובה • לפי הדיווח ברשת U.S News, המצב הקשה ביותר נרשם במרכז-מערב המדינה, שם אותרו 22 מהמקרים • שר הבריאות של קולומביה מסר כי משנה שעברה אובחנו 74 מקרי הדבקה, כש-34 מהם הסתיימו במוות


ממשלת קולומביה הכריזה הלילה (רביעי) על מצב חירום בריאותי לאומי בעקבות עלייה חדה במספר הנדבקים בקדחת צהובה. לפי הדיווח ברשת U.S News, המצב הקשה ביותר נרשם במחוז טולימה שבמרכז-מערב המדינה, שם אותרו 22 מהמקרים.

שר הבריאות, גיירמו אלפונסו חרמיו, מסר כי מאז תחילת השנה שעברה אובחנו בקולומביה 74 מקרי הדבקה, כש-34 מהם הסתיימו במוות. לדבריו, ההחלטה על מצב חירום התקבלה בעקבות התפשטות מהירה של הנגיף, במיוחד באזורים כפריים זאת לאחר שבועות של דיווחים על התפרצויות מקומיות ברחבי המדינה.

maximize-image
יתוש המעביר את נגיף הקדחת הצהובה – אילוסטרציה | צילום: קאנבה

קדחת צהובה היא מחלה נגיפית שמועברת על ידי יתושי האדס, ונפוצה בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים. הנגיף תוקף את תאי הכבד וגורם להרס שלהם. בין התסמינים הבולטים: דימומים פנימיים כולל דימום מהקיבה, צהבת, כאבי ראש, בחילות, חום גבוה וצמרמורת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News