ממשלת קולומביה הכריזה הלילה (רביעי) על מצב חירום בריאותי לאומי בעקבות עלייה חדה במספר הנדבקים בקדחת צהובה. לפי הדיווח ברשת U.S News, המצב הקשה ביותר נרשם במחוז טולימה שבמרכז-מערב המדינה, שם אותרו 22 מהמקרים.
שר הבריאות, גיירמו אלפונסו חרמיו, מסר כי מאז תחילת השנה שעברה אובחנו בקולומביה 74 מקרי הדבקה, כש-34 מהם הסתיימו במוות. לדבריו, ההחלטה על מצב חירום התקבלה בעקבות התפשטות מהירה של הנגיף, במיוחד באזורים כפריים זאת לאחר שבועות של דיווחים על התפרצויות מקומיות ברחבי המדינה.

קדחת צהובה היא מחלה נגיפית שמועברת על ידי יתושי האדס, ונפוצה בעיקר באזורים טרופיים וסובטרופיים. הנגיף תוקף את תאי הכבד וגורם להרס שלהם. בין התסמינים הבולטים: דימומים פנימיים כולל דימום מהקיבה, צהבת, כאבי ראש, בחילות, חום גבוה וצמרמורת.
