דר' שאול שארף מומחה למשפט התייחס היום ( חמישי) בתוכנית הבוקר עם טל מאיר לפסיקה של בג"ץ על פיטורי ראש השב"כ רונן בר וטען כי קיימת שגיאה משפטית חמורה בנידון.
לאחר שנשאל הדוקטור האם בית המשפט לוקח צעד אחורה בנוגע לפיטורי רונן בר? ענה שארף כי "אני חושב שצריך להודות שבית המשפט שגה שגיאה חמורה בשני היבטים".

"מבחינה משפטית החוק לגמרי ברור, הממשלה יכולה לפטר את ראש השב"כ בלי תנאים מיוחדים. הדיון בשבוע שעבר עסק בפגמים שלכאורה נפלו בהליך שנעשה לגבי הסמכות" הצהיר שארף והוסיף כי אם השופטים היו שומרים על לשון החוק הם היו פשוט דוחים את העתירה על בסיס בקשה שסותרת את החוק.
על פי דבריו של שארף הטעות שנייה היא ברמה המשטרית: "השב"כ מחפש את ההזדמנות להשתחרר מכול רסן". שארף הבהיר כי "אין לי ספק שהשופטים מתחילים לאט לאט להבין שהם אכלו אותה" והדגיש כי "כדאי ששופטי העליון יטמיעו את הנקודה שלשב"כ יש כוח- גוף בעל כוח מודיעיני, צבאי בלתי רגיל".

"השופטים חושבים שהם יוכלו לקשקש בזנב בסוף הזנב יבוא ויקשקש לשופטים" ציין שארף. ההערכה שלו כי הבאים אחרי רונן בר יבינו שהכוח אצלם ואם לא יתמנה ראש שב"כ שמבין את המערכת הדמוקרטית שבו יש נבחרים שקובעים את הלך העניינים אלא השופטים- אז עתיד המדינה מישורינו.
כזכור, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין התייחסו השבוע למעצר איש השב"כ בחשד להדלפת חומרים אסורים. שר המשפטים הצהיר כי "זה לא מקרי", ולדבריו השמאל מנצל את רשויות האכיפה כדי לפגוע במתנגדיו ולמנוע שינוי, בגיבוי שופטי בג״ץ.
