חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד הגיש היום (רביעי) בקשה לכינוס מיוחד של הכנסת בתקופת הפגרה כשאליו מצטרפים עשרות שרים וחברי כנסת, זאת לנוכח האכיפה הבררנית ורמיסת זכויות האזרח הבסיסיות בפרשות האחרונות: "אנחנו חיים בתקופה מפחידה, הדמוקרטיה הישראלית נמצאת בסכנה".
במכתב ליו"ר הכנסת יחד עם עשרות שרים וחברי כנסת בנושא כתבו השרים והח"כים: "נוכח האירועים החמורים של הפרת זכויות אזרח בסיסיות, מעצר תוך כדי מניעת היוועצות עם עורך דין, הנחיות ושכנוע של קציני משטרה או ניסיון להלך אימים על קציני משטרה כדי לעצור חשודים גם ללא עילה, חקירה של עיתונאים על מקורותיהם ופעולות חקירה אגרסיביות נוספות שמבוצעות בתקופה האחרונה על ידי היועמ"שית וראש השב"כ".

עוד הוסיפו הח"כים והשרים: "המשך המצב כפי שהוא היום הוא בלתי נתפס ולא יכול להיות מקובל בדמוקרטיה נורמלית, אנו מבקשים לכנס דיון מיוחד של מליאת הכנסת בנושא כאשר בסופו תעמוד להצבעה הצעת החלטה על הקמת ועדת בדיקה פרלמנטרית שתבחן את ההתנהלות של שירות הביטחון הכללי והיועצת המשפטית לממשלה בכל הנוגע להפרות בוטות של זכויות האזרח כפי שפורט לעיל". בהתאם לבקשה ולחוק הכנסת לפיו המליאה יכולה להתכנס בפגרה לבקשת 25 ח"כים, הדיון אמור להתקיים כבר בשבוע הבא.

תגובת ח"כ מילביצקי: "אנחנו חיים בתקופה מפחידה. תקופה שבה זכויות הפרט נרמסות. היועצת המשפטית לממשלה יחד עם ראש שב״כ שאיבד כל רסן מנהלים מהלך חסר עכבות להפלת ממשלה נבחרת.
הדמוקרטיה הישראלית תחת מתקפה. כל איש ציבור באשר הוא חייב לאחוז את כל הכלים העומדים לרשותו כדי לבלום את ההשתוללות הזו.
כחברי כנסת אנחנו פועלים בכל הכלים הפרלמנטריים שיש לנו, אני מקווה שגם הממשלה תגלה נחישות, תפעיל את כליה ותפסיק את מסע ההרס המטורף של מיארה ובר".
