accessibility-icon
share-icon
צילום מסך, עכשיו 14
יערה זרד
יערה זרד
214

יח ניסן ה'תשפה (16.04.25)


דרשתם להסיר, אבל הדגל השחור מעל חופש העיתונות בישראל – ישאר

הרשות השנייה דורשת מאיתנו להסיר את הדגל השחור שהוספנו ללוגו - סמל שקט של רדיפה עיתונאית • מטרתכם היא לשמור על חופש הביטוי – לא לרמוס אותו, לא לסתום פיות לדעה שלא נוחה לכם • נסיר את הסמל מהמסך, אבל הדגל השחור ישאר, כי האיום הוא אמיתי


הרשות השנייה דורשת מאיתנו להסיר את הדגל השחור שהוספנו ללוגו – סמל שקט, אך חד, של מחאה על רדיפה עיתונאית. ואנחנו שואלים – איפה הייתם כשהעיתונאי צביקה קליין הושם במעצר בית? כשנחקר במשטרה על עבודתו? כשעיתונאים נקראו לתחנות משטרה לתת עדויות רק כי הם עושים את תפקידם? כשעיתונאים מהערוץ הזה הותקפו שוב ושוב בשטח – רק בגלל המקום שבו הם עובדים? אז שמרתם על שתיקה. אז פחדתם. אז לא היה לכם אומץ.

אבל עכשיו, כשאנחנו מעיזים למחות – לא בצעקות, לא בהסתה, אלא בסמל קטן בפינה של המסך – פתאום התעוררתם. פתאום יש לכם קול. פתאום יש מכתבים. סנקציות. איומים.

maximize-image
ראש השב"כ המודח, רונן בר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הרשות השנייה נועדה לשמור על חופש הביטוי – לא לרמוס אותו. היא אמורה להגן על פלורליזם תקשורתי – לא לסתום פיות לדעה שלא נוחה לכם.

אז כן, נסיר את הדגל מהמסך. אבל הדגל השחור האמיתי, זה שמונף מעל חופש העיתונות בישראל – יישאר. כי האיום הוא אמיתי.
ושאלה לסיום – אם ערוץ אחר היה מוסיף ללוגו שלו סמל של קהילה מסוימת, כמחאה או כהזדהות – היה לכם גם אז את האומץ להתערב ולדרוש להסיר אותו?

יערה זרד

יערה זרד

מגישת רצועת 'חמש' ופרשנית בערוץ 14

עקבו אחרינו גם ב-Google News