הרשות השנייה דורשת מאיתנו להסיר את הדגל השחור שהוספנו ללוגו – סמל שקט, אך חד, של מחאה על רדיפה עיתונאית. ואנחנו שואלים – איפה הייתם כשהעיתונאי צביקה קליין הושם במעצר בית? כשנחקר במשטרה על עבודתו? כשעיתונאים נקראו לתחנות משטרה לתת עדויות רק כי הם עושים את תפקידם? כשעיתונאים מהערוץ הזה הותקפו שוב ושוב בשטח – רק בגלל המקום שבו הם עובדים? אז שמרתם על שתיקה. אז פחדתם. אז לא היה לכם אומץ.
אבל עכשיו, כשאנחנו מעיזים למחות – לא בצעקות, לא בהסתה, אלא בסמל קטן בפינה של המסך – פתאום התעוררתם. פתאום יש לכם קול. פתאום יש מכתבים. סנקציות. איומים.

הרשות השנייה נועדה לשמור על חופש הביטוי – לא לרמוס אותו. היא אמורה להגן על פלורליזם תקשורתי – לא לסתום פיות לדעה שלא נוחה לכם.
אז כן, נסיר את הדגל מהמסך. אבל הדגל השחור האמיתי, זה שמונף מעל חופש העיתונות בישראל – יישאר. כי האיום הוא אמיתי.
ושאלה לסיום – אם ערוץ אחר היה מוסיף ללוגו שלו סמל של קהילה מסוימת, כמחאה או כהזדהות – היה לכם גם אז את האומץ להתערב ולדרוש להסיר אותו?
