כטב"מ צה"לי חיסל היום (רביעי) בבוקר פעיל חיזבאללה בדרום לבנון. ארגון הטרור השיעי לא מפסיק במאמץ להשתקם מאז הפסקת האש, וזה הלחץ שישראל מפעליה עליו. אבל האמת היא שבימים האחרונים, רוב הלחץ על חיזבאללה בכלל מגיע מתוך לבנון – מעדות אחרות. הנשיא וראש הממשלה מובילים קמפיין שהמטרה שלו היא פירוק חיזבאללה מנשקו.
האווירה הזאת מורגשת בכל מקום, בכביש המוביל לשדה התעופה בביירות נתלו שלטים עם הסיסמא "עידן חדש ללבנון", הם החליפו את השלטים הישנים, שהם הופיעה תמונתו של נסראללה. אתמול בריאיון לאתר אינטרנט, הטיל פצצה נשיא לבנון ג'וזף עאון, לדבריו ההחלטה על פירוז חיזבאללה כבר התקבלה, והיא תתבצע ב"דיאלוג". לפי עאון יושב ראש הפרלמנט נביה ברי הסכים לכך. ברי הוא שיעי, ראש מפלגת אמל השיעית שחברה לקואליציה של חיזבאללה. קשה להאמין שברי הסכים לדברים האלה בלי שגורמים בחיזבאללה נתנו לו אור ירוק.
בחיזבאללה כנראה יש גורמים שחושבים שאסטרטגית נכון להם כרגע לשתף פעולה עם מדינת לבנון, אבל ממש לא כולם בארגון הטרור מסכימים עם הטקטיקה הזאת: אתמול איים בכיר חיזבאללה מחמוד קמאטי בנאום: "היד שתישלח לנשק של ההתנגדות, או שאולי תישלח לנשק של ההתנגדות — תיקטע בעזרת אללה!".

השבוע נתן ג'וזף עאון עוד הצהרה, שיכולה להיות מסוכנת מאוד. הוא אמר שהתכנון לקלוט את מחבלי חיזבאללה כחיילים בצבא לבנון, ויש חשש שהם ישתלטו על הצבא מבפנים. בלבנון כל היחסים בין העדות בנויים על הסכמות לא כתובות שכולם מכבדים. אחת מהם היא שבצבא בלבנון חצי מהחיילים הם נוצרים וחצי מוסלמים. הצטרפות של חיזבאללה לצבא עלולה לשנות את האיזון הזה, ולזעזע את החברה הלבנונית.
להרבה לבנונים נמאס מחיזבאללה, אנחנו יודעים. זה לא בהכרח מגיע מאהבת ישראל, הם פשוט מבינים שחיזבאללה מביא להם רק אסונות. העיתונאי הלבנוני חוזיין איוב טען השבוע בערוץ "אלג'דיד": "השר כמאל שחאדה, שנכח בפגישה (עם האמריקאים), הגיע למצב שהוא דורש מהאמריקאים שהישראלים ימשיכו את המלחמה, כי איננו מסוגלים לסבול".

כן, כל זה מגיע מלמעלה, האמריקאים לוחצים, הטון של ממשל טראמפ נגד ארגוני טרור הוא הרבה פחות סבלני. לא ברור אם איראן תילחם על חיזבאללה ותצליח לשקם אותו או שמתנגדי הארגון יצליחו לפרק אותו מנשקו. אנחנו יכולים רק להחזיק להם אצבעות.
