המחלקה לחקירות שוטרים צפויה היום (רביעי) לבקש מבית המשפט לשחרר למעצר בית למשך 30 יום את א', איש השב"כ העצור בפרשת ק.ג.בר מזה שבוע. הדיון בעניינו טרם התחיל, אך מגיע לאחר שאתמול דחה בית המשפט את הערר שהגיש איש השב"כ נגד הארכת מעצרו.
הפרטים אודות א' אסורים בפרסום, אך ניתן לומר כי הוא אדם ששירת שנים רבות בשב"כ ומוכר כבוגר אוניברסיטת אריאל בעל השקפות שמרניות. לדבריו של א', המניע שלו היה לחשוף מידע שהוסתר מהציבור ומהדרג המדיני ומצביע על פעילות בעייתית של ראשי מערכת הביטחון.

איש השב"כ, שיצא בעבר נגד תופעת הסרבנות וקרא להכרעת חמאס, ממשיך לעמוד במרכז הסערה. השר עמיחי שיקלי אמר כי "במקום לקבל צל"ש על כך שחשף חריגה חמורה מהחוק – א׳ נענש ונשלח לחקירת שב"כ תוך מניעת גישה לעורך דין. שתיקה מול זה היא הסכמה להפיכת השב״כ לכלי פוליטי. מדובר ברגע מבחן לעקרונות שלטון החוק".
על פי פרקליטיו של איש השב"כ המידע שהועבר היה חשוב מאין כמותו עבור הציבור ולא סיכן אף אחד: "מרשנו, מי ששירת בשירות הביטחון הכללי עשרות שנים במסירות ומקצועיות רבה, העביר מידע בעל חשיבות ציבורית עצומה, במטרה להביאו לידיעת הציבור, תוך שהקפיד שלא להעביר מידע בטחוני".

הם טוענים כי "המידע שמרשנו העביר גם לא היה אמור לחסות תחת סודיות, במהותו, ואין מחלוקת כי מרשנו לא העביר מידע שיש בו כדי לסכן את הציבור. מרשנו פנה לשר בממשלה ולשני עיתונאים, בשני עניינים שונים בעלי חשיבות ציבורית מהמעלה הראשונה".
על פי הפרשן הצבאי של חדשות 14, נועם אמיר, המעצר בוצע כיוון ש"הוא חשוד שהדליף מסמכים שמוכיחים כי ראש השב"כ תמך בחיזוק חמאס בניגוד מוחלט למה שקובע תחקיר השב״כ, שמאשים את צה"ל והדרג המדיני. המסמכים הללו שבגינן נעצר אותו איש שב״כ הוסתרו מהתחקיר של הארגון שפורסם".
