ממשל טראמפ איים היום (רביעי) בהטלת מכס של 245% על סין בתגובה לפעולות התגמול שלה, הכוללות מעבר להעלאת מכס גם השעייה של ייצוא מתכות. בנוסף, הבית הלבן הודיע כי יותר מ-75 מדינות כבר יצרו קשר עם הממשל על מנת לדון בהסכמי סחר חדשים.
בתוך כך, הנשיא טראמפ חתם על צווים להעלאת המכס על פלדה ואלומיניום ל-25% והורה לחקור את הסיכון הביטחוני הנשקף לארה"ב מהסתמכות על מינרלים מיובאים. בהתאם לכך, הממשל עשוי להטיל מכסים נוספים, במידה ויתברר כי ייבוא של מינרלים פוגע בביטחון הלאומי של ארה"ב.

אתמול הודיעה מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קרוליין לוויט כי בממשל טראמפ בוחנים הסכמי סחר שהוגשו ע"י יותר מ-15 מדינות, כאשר חלק מההסכמים יפורסמו בקרוב, זאת לאחר שסגן נשיא ארה"ב, ג'יי די ואנס אמר כי בריטניה צפויה לקבל הסכם סחר טוב בשל חיבתו של הנשיא טראמפ אליה.
ממשלת בריטניה מקווה להסכם פטור ממכס גם לאחר החלת המכסים של טראמפ, וסגן הנשיא הביע אופטימיות שהצדדים יוכלו להגיע להסכמה הדדית: "הנשיא באמת אוהב את הממלכה המאוחדת. הוא אהב את המלכה. הוא מעריץ ואוהב את המלך. זו מערכת יחסים חשובה מאוד".

כזכור, בשבוע שעבר נשיא ארה"ב הודיע על השהיית הטלת המכסים על מדינות העולם למשך 90 יום, דבר שהוביל לזינוק בבורסות ברחבי העולם. הקפאת המכסים של הנשיא לא חלה על סין, איתה נמשכת מלחמת הסחר עם מכסים הדדיים שחצו את רף ה-120%.
