הווק השתלט על אוניברסיטאות העלית האמריקאיות. יהודים חוששים להסתובב שם חופשי ושנאת ישראל משתוללת שם. טראמפ פועל כדי לאפס אותן. לאחר שאיים בשלילת 400 מליון דולאר אוניברסיטת קולומביה קיבלה את כל תנאיו (למרות שהם מנסים לתחמן מאחורי הקלעים).
לעומת זאת, האוניברסיטה המפוארת שבה ביליתי שנתיים מחיי – הרווארד – הודיעה שהיא לא מוכנה להיכנע לתנאיו של טראמפ, ולכן נשלל ממזה סכום של 2.2 מיליארד דולאר. וזו רק ההתחלה. טראמפ צודק במאבק שלו כנגד המוסדות הללו, אשר במקום לקדם את הידע האנושי, הפכו אותם לזירה אקטיביסטית של השמאל הרדיקלי.
המכה החמישית – האוניברסיטאות
הווק השתלט על אוניברסיטאות העלית האמריקאיות. יהודים חוששים להסתובב שם חופשי ושנאת ישראל משתוללת שם. טראמפ פועל כדי לאפס אותן. לאחר שאיים בשלילת 400 מליון דולאר אוניברסיטת קולומביה קיבלה את כל תנאיו (למרות שהם מנסים לתחמן מאחורי הקלעים). לעומת זאת,… pic.twitter.com/1g1YnSQYUs
— Prof. Moshe Cohen-Eliya פרופ׳ משה כהן-אליה (@moshecoheneliya) April 16, 2025
המצב בישראל איננו טוב יותר. הווק נכנס לאוניברסיטאות הישראליות דרך תפקידי "סגנית נשיא לעניין מגוון והכלה" (המקבילה הישראלית ל DEI הידוע לשמצה בארצות הברית), ומגוון לפי הווק לא כולל מגוון של מזרחים (יש מעט מאוד מרצים מזרחים שם) והוא כולל גם הפליה בוטה וישירה כנגד ימנים.
אבל הבעיה הגדולה יותר היא השתלטות תרבות קפלן והמחאה על מוסדות שתכליתם להגיע לחקר האמת. ההשחתה הפוליטית שעברו האוניברסיטאות בשנתיים האחרונות היא קיצונית באופן יוצא דופן. יש שם תרבות של רדיפה פוליטית, השתקה, אינדוקטרינציה מעמדית של המרצים, והשחתה מוחלטת של המחקר.

המצב חמור במיוחד בפקולטות למשפטים. 150 מרצים מהפקולטות הקימו את פורום המרצים למען הדמוקרטיה. הפורום הזה עוסק ב scholactivism, כלומר בהשחתה פוליטית מוחלטת של המחקר בשירות שמירת ההגמוניה המעמדית האחוס"לית. זה לא מחקר זו לוחמת משפט.
האוניברסיטאות עושות שימוש לרעה בהחלטה 666 של ממשלת המעבר של רבין, שנתנה אוטונומיה לאוניברסיטאות בהקצאת משאבים, ולכן יש להחזיר את כוח ההקצאה לעם. בנוסף, לאור רמת ההשחתה הפוליטית הקיצונית של הפקולטות למשפטים, אין להסתפק רק בשלילת תקציבים אלא יש לסגור אותן, ולתת לסטודנטים שוברים ללמוד במוסדות אחרים.
