אל"מ (מיל') חזי נחמה התייחס היום (רביעי) בריאיון לתוכנית "ישראל הבוקר" למצב המלחמתי בו מדינת ישראל נמצאת אל מול ארגון הטרור חמאס ושרק הכרעתו תוביל לשחרור החטופים. בנוסף אמר נחמה כי ההפגנות, המכתבים והקריאות לסיום המלחמה, מחזקות את חמאס ומעלות את ערכם: "לכן אנחנו לא רואים עסקה".
האל"מ (מיל') אמר כי "אנחנו נמצאים כבר תקופה ארוכה בסטגנציה מאוד בעייתית. אנחנו מעל חודש שבו לא מוחזרים החטופים שלנו, זה חודש שבו חמאס הולך ומשתקם בגזרות השונות. אומנם צה"ל עושה צעדים כאלה ואחרים, אבל כמובן שלא נפתחו שערי הגיהינום".

עוד הוסיף נחמה כי "לצערי הרב, אני מעריך שברגע שיתחילו להראות תמונות של נשים וילדים שמתים מרעב, אז מי שימצמץ ראשון מהניסיון הלא טוב שלנו זה כמובן ישראל ולא חמאס. לכן, אני חושב שברגע שמבינים שחמאס לא הולך להארכת העסקה ולא הולך לשחרר חטופים נוספים, אז צריך להתחיל את המערכה הגדולה".
"אסור לנו להיכנע לנרטיב השקרי, שמנסים להפיץ אותם חותמי מכתבים ואותו מטה חטופים, שזה כאילו או להכריע את חמאס או להשיב חטופים. אנחנו מאמינים שאך ורק הכרעת חמאס יכולה להשיב את החטופים", אמר האל"מ (מיל') והוסיף כי כל מי שחושב שארגון הטרור ישחרר את כל החטופים לפני שהוא יהיה מוכרע – הוא טועה.

"כל אותן הפגנות, אמירות, מכתבים וקריאות להפסקת המלחמה רק מחזקות אותו, רק מעלות את ערך החטופים, החיים והמתים, ולכן אנחנו לא רואים עסקה", אמר והוסיף נחמה כי הרמטכ"ל זמיר ושר הביטחון כ"ץ הביאו תכנית חדשה שבכוחה להכניע את חמאס, לעומת קודמיהם בתפקיד שסירבו לעשות דברים קריטיים.

לדבריו, "אני איש מילואים ותיק, בצבא המילואים 90-95% מהאנשים מבינים שחובה להכריע את חמאס, שחובה להילחם עד לניצחון ולא כמו שנלחמו בשנה וחצי האחרונות. יש לנו כוחות בריאים, גוף בריא, ואני מאמין שגם תיקנו את הראש בחודשים האחרונים, והוא יוביל את הגוף לאותם הישגים שצריך להוביל אותו".
