ירדן הודיעה אתמול כי עצרה 16 מחבלים השייכים לתשתית טרור רחבה של חמאס, שהייתה תחת מעקב מודיעיני במשך ארבע שנים בשטח הממלכה, זאת במסגרת ניסיון של ארגון הטרור לזרוע אנרכיה בירדן. ניתן להניח כי פעילות זו אינה מוגבלת לירדן בלבד, וכי קיים חשש גם לתרחיש דומה לאורך הגבול המזרחי של ישראל.

דיווח ברויטרס: ירדן עצרה 16 חשודים שעסקו בייצור טילים בשטחה
לפי הרשויות הירדניות, החוליה פעלה במטרה לפגוע בביטחון הלאומי של הממלכה. אך על פי כתבנו עומרי חיים, ברור כי חמאס, במיוחד לאור המכה הקשה שספג ברצועת עזה, ממשיך לנסות לפתוח חזיתות נוספות נגד ישראל, כפי שנראה בתשתיות שהקים בלבנון. בנוסף, הארגון שואף להבריח אמצעי לחימה מהגבול המזרחי אל יהודה ושומרון.

במבצע המעצר הנוכחי, שנחשב לנרחב יחסית, פעלו אנשי המודיעין הירדני נגד 16 מעורבים שפעילותם התפרסה על פני שנים. החוליה עסקה בייצור רקטות קצרות טווח בטווח של 3-5 קילומטרים, החזקת חומרי נפץ וכלי נשק אוטומטיים, הסתרת רקטה מוכנה לשימוש, וכן הפעלת מפעל לייצור כלי טיס בלתי מאוישים.
יתרה מכך, החוליה גייסה ואימנה פעילים בתוך ירדן, ואף סיפקה להם הכשרות מחוץ למדינה, בין היתר בלבנון. בשנים האחרונות דווח לא פעם על תפיסת חוליות בירדן, שהואשמו בסיכון ביטחון הממלכה ויוחסו לארגונים כמו דאעש או איראן. הפעם, לעומת זאת, הירדנים מצביעים במפורש על חמאס ועל תנועת האחים המוסלמים כגורמים האחראים.

תנועת האחים המוסלמים בירדן מיהרה אמש להכחיש כל מעורבות בפרשה ולהתנער ממנה לחלוטין. ואולם, כפי שגורמים אסלאמיסטים מהווים איום על ישראל, כך הם מסכנים גם את ירדן ושאר מדינות מוסלמיות באזור. לפיכך, הפעולה הירדנית הנוכחית משרתת לא רק את ביטחון הממלכה, אלא גם את האינטרסים של ישראל.
