פרשת ק.ג.בר: שר התפוצות, עמיחי שיקלי המעורב לכאורה בפרשה, פנה הערב (שלישי) במכתב רשמי למבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדרישה להעניק לאיש המילואים העצור בפרשת ק.ג.בר, הגנה מלאה כחושף שחיתויות.
במכתבו טוען השר כי א׳ חשף התנהלות חמורה מצד ראש השב״כ, רונן בר, ובה חציית גבולות סמכות ושימוש בלתי חוקי בארגון לצרכים פוליטיים, בניגוד לחוק שירות הביטחון הכללי. לדבריו, עצם המעצר של א׳ דווקא לאחר החשיפה, מעלה חשש כבד לרדיפה ממניעים זרים ולפגיעה בזכויות בסיסיות.

שיקלי הוסיף כי "יתכן כי הבחירה לעצור את א' בעיצומו של חג הפסח, לשלוח אותו לחקירת שב"כ במקום לבירור משמעתי, ולמנוע ממנו מפגש עם עורך דין, כל אלה יתכן ונעשו מתוך תאוות נקם ולא ממניעים נקיים".
״במקום לקבל צל״ש על כך שחשף חריגה חמורה מהחוק – א׳ נענש ונשלח לחקירת שב״כ תוך מניעת גישה לעורך דין. שתיקה מול זה היא הסכמה להפיכת השב״כ לכלי פוליטי. מדובר ברגע מבחן לעקרונות שלטון החוק,״ כתב שיקלי.
כזכור, א', איש מילואים בשב"כ נעצר לפני כשבוע בחשד שהדליף מידע סודי לעיתונאי עמית סגל, ולשר עמיחי שיקלי. בתחילה נאסר על א' להיפגש עם עורך דין בית המשפט האריך את מעצרו עד למחר בצוהריים.
