לאחר שנה וחצי של לחימה, קו הנוף בצפון משתנה – לא רק בשטח, אלא גם בלב. אתרי הטבע, שננטשו, נאטמו ונותרו דוממים במשך תקופה ארוכה, פותחים את שעריהם מחדש – והציבור, בהמוניו, חוזר אליהם ברגליים, בלב פתוח ועם הרבה געגוע.
ביער כברי שבגליל המערבי אשר ספג רקטות במלחמה – נפתח היום ושם התקיים הפנינג למבקרים. עשרות אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ פקדו בסוף השבוע האחרון ובמהלך ימי חול המועד – את השמורות, הנחלים והפארקים הלאומיים – מחניון הבניאס ועד ראש הנקרה, מהר מירון ועד נחל ציפורי.

משפחות, ילדים, צעירים ומבוגרים – כולם באו כדי להתחבר מחדש למה שכמעט שכחנו: הטבע שלנו. ברשות הטבע והגנים וגם בקרן קיימת לישראל העריכו כמות דלה של מבקרים אך הופתעו לגלות אחרת – ומעריכים כעת שלאורך התקופה יפקדו את האתרים עוד עשרות אלפים נוספים.
זה לא רק טיול. זו הצהרה. זו נשימה ראשונה אחרי תקופה ארוכה של עצב, חשש ואי ודאות. בין עצי האורן לנחל הזורם – חוזרת גם התקווה.
