accessibility-icon
share-icon
צפו בכתבה המלאה | צילום: חדשות 14

הצפון חוזר לחיים: עשרות אלפי מבקרים פקדו את אתרי הטבע

אדיר לחקים

אדיר לחקים

יז ניסן ה'תשפה (15.04.25)

5

like

1

dislike

אתרי הטבע, שננטשו במלחמה, נאטמו ונותרו דוממים במשך תקופה ארוכה, פותחים את שעריהם מחדש • ביער כברי שבגליל המערבי אשר ספג רקטות במלחמה - נפתח היום ושם התקיים הפנינג למבקרים • במקביל, עשרות אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ פקדו את השמורות, הנחלים והפארקים הלאומיים


לאחר שנה וחצי של לחימה, קו הנוף בצפון משתנה – לא רק בשטח, אלא גם בלב. אתרי הטבע, שננטשו, נאטמו ונותרו דוממים במשך תקופה ארוכה, פותחים את שעריהם מחדש – והציבור, בהמוניו, חוזר אליהם ברגליים, בלב פתוח ועם הרבה געגוע.

ביער כברי שבגליל המערבי אשר ספג רקטות במלחמה – נפתח היום ושם התקיים הפנינג למבקרים. עשרות אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ פקדו בסוף השבוע האחרון ובמהלך ימי חול המועד – את השמורות, הנחלים והפארקים הלאומיים – מחניון הבניאס ועד ראש הנקרה, מהר מירון ועד נחל ציפורי.

maximize-image
עין עקוב | צילום: לימור מור יוסף

משפחות, ילדים, צעירים ומבוגרים – כולם באו כדי להתחבר מחדש למה שכמעט שכחנו: הטבע שלנו. ברשות הטבע והגנים וגם בקרן קיימת לישראל העריכו כמות דלה של מבקרים אך הופתעו לגלות אחרת – ומעריכים כעת שלאורך התקופה יפקדו את האתרים עוד עשרות אלפים נוספים.

זה לא רק טיול. זו הצהרה. זו נשימה ראשונה אחרי תקופה ארוכה של עצב, חשש ואי ודאות. בין עצי האורן לנחל הזורם – חוזרת גם התקווה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News