הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים היום (שלישי) הערכת מצב וסיור שטח בשג'עייה שבצפון רצועת עזה, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף יניב עשור, מפקד אוגדה 252, תת-אלוף יהודה וואך ומפקדים נוספים. כמו כן, אישר הרמטכ"ל את התוכניות המבצעיות להמשך הלחימה, בהגנה ובהתקפה.
במהלך הסיור, שוחח הרמטכ"ל עם לוחמי המילואים מחטיבה 16 הפועלים בגזרה, וציין את הערכתו הרבה לכוחות בעת הזו. "הכוחות מתייצבים לכל משימה ולכל קריאה", אמר הרמטכ"ל.

במהלך הערכת המצב, הבהיר הרמטכ"ל כי אין מקום לסרבנות בצבא: "צה"ל ימשיך לפעול באופן ממלכתי ולא יאפשר למחלוקות לחדור לשורותיו. לחיילי המילואים יש זכות להביע דעה כשאינם בשירות מילואים פעיל, כאזרחים, בכל נושא ובאופן דמוקרטי".
הרמטכ"ל הוסיף כי ישנן דרכים ומקומות למחאה אזרחית, אך הדגיש כי "הנסיון לגרור את צה"ל, ובכלל כך לדבר כקבוצה בשם יחידה צבאית – פסול ולא נאפשר זאת".

בהמשך דבריו, ציין זמיר כי "צה"ל מוקיר ומעריך את אנשי המילואים. צה"ל מורכב ממגוון אנשים ודעות שפועלים ביחד למען השגת המשימה והביטחון – את המשימה מבצעים ביחד".
הרמטכ"ל סיים את דבריו בהבהרה כי "צה"ל עסוק במלחמה רב-זירתית ופועל משיקולים עניינים ומקצועיים בלבד. מטרתו בלחימה בעזה היא בראש ובראשונה הגנת המדינה, השבת החטופים והכרעת החמאס".
"עם ישראל כולו מצדיע לכם, אנחנו במלחמה גורלית לעתידנו ואנחנו ננצח", סיכם הרמטכ"ל את דבריו.
