לאחר החלטתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לגרש יותר מ-200 מהגרים בלתי חוקיים מוונצואלה, שנעצרו במרץ האחרון, כולם הועברו למאסר באל סלבדור. ארגוני זכויות אדם ועורכי דין במדינה הביעו ביקורת חריפה על המהלך, כך דווח היום (שלישי) ברויטרס.
מדובר במהלך יוצא דופן שמעיד, ככל הנראה, על התחזקות הקשרים בין ממשלו של טראמפ לבין ממשלתו של נשיא אל סלבדור, נייב בוקלה. בשבוע האחרון הגיע בוקלה לביקור בבית הלבן כששני המנהיגים הפגינו קו תקיף ואפס סובלנות כלפי מהגרים בלתי חוקיים.

במסגרת שיתוף הפעולה, הסכים בוקלה לקלוט את המגורשים ולכלוא אותם לשנה במתקן כליאה מיוחד באל סלבדור, שמיועד למאבק בכנופיות ונחשב לאחד הקשוחים והידועים לשמצה במדינה. בתמורה, קיבלה מדינתו תשלום של כ-6 מיליון דולר מהממשל האמריקאי.
בארה"ב מתייחסים לעצורים כאל עבריינים וחברי כנופיות, אך באל סלבדור טרם ננקטו נגדם הליכים פליליים והם נכלאו ללא משפט. לדברי עורכי דין במדינה, העצורים מוחזקים ללא ייעוץ משפטי, וללא גישה לעולם החיצון. בית המשפט העליון טרם נקט כל פעולה ולשכתו של הנשיא סירבה להגיב לפניות התקשורת.

הסנגורים המייצגים את העצורים מטעם בני משפחותיהם, טוענים כי כל המידע שברשותם הגיע מהדלפות בלבד, ולא התקבל עדכון רשמי כלשהו מהרשויות. לטענתם עתירות שהוגשו לבית המשפט החוקתי באל סלבדור בדרישה להסברים לא נענו עד כה.
