שר החוץ גדעון סער התייחס היום (שלישי) למעצרו של איש השב"כ החשוד בהדלפת חומרים אסורים ותקף את התנהלותו של ראש השב"כ. לדבריו: "שימוש בררני בסמכויות אכיפת החוק הוא מקרה מובהק וחמור של שימוש לרעה בכוח המשרה".
סער כתב בחשבון ה-X שלו: "נסו לדמיין סיטואציה דומה בשינויים הבאים: ההדלפה היא לא לעמית סגל אלא לרביב דרוקר. הפרסום המביך (שאין בו פגיעה בבטחון המדינה) שמביא לחקירה הוא לא על אודות רונן בר אלא על בנימין נתניהו. הגורם שמורה על החקירה הוא מ״מ נציב שירות המדינה רואי כחלון. עדיין סבבה עם החקירה, המעצר, מניעת ההיוועצות עם עורך-דין?".
נסו לדמיין סיטואציה דומה בשינויים הבאים: ההדלפה היא לא לעמית סגל אלא לרביב דרוקר. הפרסום המביך (שאין בו פגיעה בבטחון המדינה) שמביא לחקירה הוא לא על אודות רונן בר אלא על בנימין נתניהו. הגורם שמורה על החקירה הוא מ״מ נציב שירות המדינה רואי כחלון. עדיין סבבה עם החקירה, המעצר, מניעת…
— Gideon Sa'ar | גדעון סער (@gidonsaar) April 15, 2025
שר החוץ הוסיף כי "שימוש בררני בסמכויות אכיפת החוק הוא מקרה מובהק וחמור של שימוש לרעה בכוח המשרה. ישראל זקוקה לעובדי ציבור שמחויבים לכללי משחק ברורים ואחידים כדי למנוע המשך הגלישה במדרון. המצב מחייב התמקדות באתגרי הענק שבפנינו. נדמה לי שהאיראנים או החמאס, מצידם, ממוקדים במטרותיהם".
מוקדם יותר היום, בית משפט המחוזי בלוד האריך את מעצרו של איש השב"כ עד מחר בשעה 14:00, פרקליטו עו"ד קורב שאל במהלך הדיון: "האם המעצר הזה דורש אמצעים דרקונים שמשתמשים בהם רק בפגיעה בביטחון המדינה כמו אי מתן היוועצות עם עורך דין?".
